روند بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی صعودی است

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روند افزایشی بستری بیماران تنفسی و کرونایی در استان خراسان جنوبی از سه روز گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است.

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت بستری در سه شهرستان بیرجند، زیرکوه‌ و طبس به شدت افزایشی است و مردم باید توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار از ۳۱۰ بیمار تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان، تست کرونای ۱۷۵ نفر مثبت بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به قبل از خیز پنجم کرونا چهار برابر شده و اکنون ۱۹ بیمار در آی سی یو بستری هستند که حال هشت نفر وخیم است.

وی افزود: تاکنون ۱۳۰ هزار و ۵۶۲ دز واکسن کرونا در استان خراسان جنوبی تزریق شده که ۱۰۲ هزار و ۲۴۱ دز اول و ۲۸ هزار و ۳۲۱ دز دوم بوده است.

شریف‌زاده با بیان اینکه وضعیت بیمارستان نهبندان در حال حاضر پایدار است گفت: در شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند هم بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت خدمات‌دهی می‌کنند و در حال حاضر مشکل بستری در صورت رعایت همه‌جانبه نخواهیم داشت.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سربیشه، درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha