مشکل اراضی موات سه پلاک شهرستان قرچک رفع شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: مشکل اراضی موات هفت نفره پلاک‌های ۴۷، ۴۸ و ۴۹ اصلی داخل محدوده شهر قرچک پس از سال‌ها معطلی رفع شد.

بهمن خطیبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از برگزاری چندین جلسه و نشست با مسوولان ملی، استانی و شهرستانی در خصوص بازنگری طرح موات بودن سه پلاک از اراضی شهر قرچک، جلسه کارگروه رفع تداخلات با دبیری جهاد کشاورزی به منظور حل مشکل بیش از ۳۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر تشکیل شد تا تکلیف این اراضی روشن شود.

وی گفت: این اراضی به استناد تفاهم‌نامه بین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و سازمان ملی زمین و مسکن در سال ١٣٩٦ به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تحویل شده بود تا این اداره کل نیز در راستای حفظ حقوق دولت و بیت‌المال به اخذ سند و حفاظت از این اراضی اقدام کند.

وی افزود: بخشی از این اراضی با ساخت و سازهای شهر قرچک که بالغ بر سه هزار واحد مسکونی می‌شود، تداخل داشت که با توجه به ایجاد مشکلات در ساخت و ساز و اخذ و انتقال اسناد، موضوع با کارشناسی‌های متعدد و پیگیری‌های مکرر مدیران استانی و شهرستانی در جلسه مذکور طرح و در خصوص رفع مشکلات آن راه‌کارهای عملی ارائه شد.

خطیبی گفت: سرانجام این موضوع که به یکی از دغدغه‌های مهم بخشی از مردم شهرستان تبدیل شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استانداری، ادارات کل استانی مرتبط، فرمانداری، دادستانی، اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و امور مالیاتی و تعامل دستگاه‌ها با هدف تسریع در رفع مشکل به نتیجه رسید و مشکل اراضی موات رفع شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دستور انجام امور اداری مربوطه به دستگاه‌های ذیربط صادر شده تا پس از تهیه نقشه‌های تخصصی و تجمیعی مراتب برای اجرا به اداره ثبت اسناد و املاک ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران چندی پیش در جلسه بررسی اراضی موات قرچک بر لزوم  تسریع بخشیدن به در رفع مشکل اراضی موات قرچک تأکید کرده بود

عبدالرضا چراغعلی روز ۲۰ اردیبهشت در جلسه بررسی وضعیت اراضی موات که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: تمامی مسوولانی که در جلسه امروز با محوریت رفع مشکل اراضی موات حاضر شده‌اند، یک هدف واحد دارند و آن کمک به مردم شهرستان است.

وی گفت: موضوع رفع مشکل اراضی موات قرچک یکی از اولویت‌های استانداری تهران است و مردم اطمینان داشته باشند که بر حسب وظیفه، هر آنچه در توان مسوولان دولتی باشد، پیگیری مجدانه خواهند داشت.

چراغعلی افزود: به منظور رفع این مشکل لازم است تا فرمانداری قرچک و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تصمیم کارشناسی مبتنی بر شاخص‌ها و راهکارهای قانونی و دادستانی قرچک به عنوان مدعی‌العموم پیگیری‌های مکرر در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: برای تشکیل جلسه کارگروه رفع تداخلات، شخصاً پیگیری‌های لازم را انجام داده و از دستورات موکد استاندار و ظرفیت‌های جهاد کشاورزی استان و سازمان ملی زمین و مسکن بهره خواهیم گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تأکید کرد: این مشکل باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا مشکلاتی که به این واسطه در مسیر زندگی مردم قرار گرفته، برطرف شود.

در این جلسه مقرر شده بود تا با تداوم پیگیری‌های فرمانداری و ورود دادستانی، «کارگروه رفع تداخلات» با حضور مقامات ملی و استانی تا حصول نتیجه مطلوب در خصوص اراضی موات قرچک تشکیل شود.
۲۹۰ هکتار از اراضی شهرستان قرچک جز اراضی موات محسوب می‌شود.

ارضی موات، زمین‌هایی است که سابقه احیاء و بهره‌برداری ندارد و به صورت طبیعی باقی مانده است.

قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha