۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبر: 84421840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش عکاسان خراسان رضوی در جشنواره قرقیزستان

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبر: 84421840
درخشش عکاسان خراسان رضوی در جشنواره قرقیزستان

مشهد- ایرنا- پنج تن از عکاسان خراسان رضوی چندین نشان و تقدیرنامه از جشنواره عکس پولینسکی کشور قرقیزستان در سال ۲۰۲۱ دریافت کردند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره بین المللی پولینسکی قرقیزستان، هر ساله به یاد عکاس برجسته این کشور برگزار می شود و هنرمندان از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می کنند.

جواد روشندل افزود: این جشنواره بین المللی در بخش های آزاد تک رنگ، آزاد رنگی، پرتره، چشم انداز، خلاقه و مستند اجتماعی برگزار شد و متقاضیان تا ۱۲ تیرماه مهلت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند که نتایج آن ۶ مردادماه اعلام شد.

وی بیان کرد: در این جشنواره "مرجان تقی پور" از خراسان رضوی موفق به گرفتن ۲ تقدیرنامه و نشان طلای فیاپ و "هادی دهقانپور" موفق به گرفتن یک تقدیرنامه و نشان برنز شدند.

جواد روشندل افزود: همچنین "مهدی زابل عباسی" و "هنگامه پیروز" از این استان هر کدام موفق به گرفتن ۲ تقدیرنامه و "یارتا یونفسی" موفق به گرفتن یک تقدیرنامه از جشنواره عکس پولینسکی قرقیزستان شدند.

به گزارش ایرنا، ویکتور پولینسکی (۱۹۶۵-۲۰۱۳)؛ عکاس برجسته روس، اهل جمهوری قرقیزستان بود که عکس‌های وی در آن کشور استفاده گسترده ای داشت و از جمله روی پول، تبلیغات انتخاباتی، نشریات، کتاب‌ها و غیره استفاده می شد.

وی علاوه بر عکاسی حرفه‌ای، به‌عنوان بنیان‌گذار مدرسه عکاسی ویکتور پولینسکی، به آموزش عکاسی می‌پرداخت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha