فرماندار فیروزآباد:کشت گلخانه‌ای در شهرستان شتاب بیشتری گیرد

شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان فیروزآباد فارس با اشاره به سند سازگاری با کم‌آبی اعلام کرد: تکلیف دستگاه‌های مختلف در بخش‌های متولی مشخص شده  از این رو یکی از راهکارهای مهم اجرایی در تولید محصولات کشاورزی این است که به توسعه کشت گلخانه ای  شتاب بیشتری داده شود.

حسین آرگیو یکشنبه در دومین جلسه شورای کشاورزی، آب و منابع طبیعی این شهرستان افزود: ایجاد شهرک کشاورزی موجب توسعه تنوع بخشی و گسترش فعالیت های مکمل تولیدی، اقتصادی و استقرار صنایع تبدیلی و کمک به اشتغال پایدار است.

وی اضافه کرد :با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان فیروزآباد و  خشکسالی‌های پیاپی و کمبود ذخایر آبی، یکی از اولویت‌های ما مدیریت منابع موجود آبی است.

فرماندار فیروزآباد به  احداث شهرک ۱۵۰ هکتاری کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کشت گلخانه‌ای مزایای زیادی از جمله بهره‌وری آب و اشتغالزایی دارد که باید توسط مسئولان متولی پیگیری شود.

آرگیو با اظهار اینکه امروز در کشت های کشاورزی با آبیاری سنتی مانند برنج در هر هکتار ۲۴ هزار متر مکعب و در کشت ذرت ۱۵ هزار متر مکعب آب استفاده می شود، گفت :  این رقم ها در شهرستانی که جمع بارندگی سالانه آن در سالهای اخیر نصف میانگین بارندگی در سال بوده یک بحران محسوب می شود.

وی اظهارامیدواری کرد با راه اندازی شهرک کشاورزی در فیروزآباد که  زیرساخت های آن فراهم خواهد شد، بیکاری کاهش یابد،اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد و در تولید محصولات کشاورزی و پیشگیری از تورم در بازار گامی موثر برداشته شود.

شهرستان گرمسیری فیروزآباد در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha