۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84423376
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مراغه: مشکلات اقتصادی مانع اجرای طرح های جمعیتی است

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در سال های اخیر اساسی ترین مانع اجرای طرح های جمعیتی در شهرستان بوده است.

سیدعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه کارگروه صیانت از جمعیت شهرستان مراغه افزود: وقتی که در زمینه اشتغال و تامین معیشت خانواده ها دچار مشکل هستیم، نمی توان انتظار افزایش یا تغییرات جمعیتی را داشت.

وی ادامه داد: در دهه های گذشته نیز فشارهای اقتصادی زمینه ساز کاهش جمعیت و تعداد فرزندان در خانواده ها شده است.

وی اضافه کرد: مسائل مختلفی چون آسیب های وارده به محیط زیست، کشاورزی و نیز بحران آب، موانع بزرگی بر سر راه طرح های جمعیتی و ایجاد تعادل و توازن در جمعیت کشور است.

وی گفت: حذف مشاوره های ژنتیکی نیز یکی از تصمیمات نامناسبی بود که تبعات و پیامدهای منفی آن را می توان در سال های آینده در زمینه افزایش جمعیت معلولان و وارد آمدن فشارهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن به خانواده ها مشاهده کرد.

وی افزود: در راستای صیانت از جمعیت و خانواده، فرهنگ سازی با بهره گیری از ظرفیت سمن ها مهم ترین و موثرترین راهکار خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین رواج کودک همسری نیز به بهانه افزایش جمعیت می تواند آسیب های بزرگ اجتماعی را به جامعه وارد سازد.

فرماندار مراغه: مشکلات اقتصادی مانع اجرای طرح های جمعیتی است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: ارتقای پویایی، افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج و اختصاص تسهیلات لازم برای حمایت از مادران باردار و شیرده، مهم ترین سیاست های صیانت از جمعیت و خانواده است.

احمد مجتهدی با اشاره به آمارهای جمعیتی افزود: میزان باروری در آذربایجان شرقی از ۲.۱ فرزند به ازای هر خانواده به ۱.۷ در سال ۹۸ کاهش یافته و این آمار در حال کاهش است.

وی اضافه کرد: افزایش سن ازدواج، فاصله ازدواج تا تولد فرزند اول، تک فرزندی و هزینه های بالای ناباروری با توجه به وجود ۲ میلیون زوج نابارور در کشور، مهم ترین چالش های اجتماعی در زمینه اجرای طرح های جمعیتی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha