۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84425101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از کردستان

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبر: 84425101
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج - ایرنا - اعلام فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری، تصویب حریم عمارت تاریخی مشیر دیوان سنندج، انتشار فراخوان مهرواره مجازی نقاشی امر به معروف و صدور اولین گواهینامه‌های حرفه‌ای کسب و کارهای فضای‌ مجازی در استان، خبرهای کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان روز سه شنبه اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش در کردستان برگزار می‌شود.

برهان صلواتی افزود: این مسابقات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در پنج رشته قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و مفاهیم برگزار می‌شود.

وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان توضیح داد: برای شرکت در این دوره از مسابقات، صرفا داشتن دفترچه بیمه تأمین اجتماعی ملاک نیست و کارگران می‌بایست دارای قرارداد کاری مشمول قانون کار باشند و خانواده‌های آنها علاوه بر همسران، فرزندانی که سن آنها بین ۱۸ تا ۲۵ سال است نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیر کل کار کردستان با اشاره به اینکه این مسابقات در سوم شهریور سال جاری و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: حضور نفرات اول مرحله کشوری رشته‌های قرائت و حفظ کل تمامی دوره‌های پیشین در این دوره ممنوع است و نفرات اول رشته‌های حفظ ۲۰ و ۱۰ دوره‌های پیشین تنها اجازه شرکت در رشته‌های بالاتر را خواهند داشت.

حریم عمارت تاریخی مشیر دیوان سنندج تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در جلسه مشترک شورای ملی ثبت آثار و حریم کشور، حریم عمارت تاریخی مشیر دیوان سنندج به عنوان یکی از آثار شاخص استان مطرح و مصوب شد.

یعقوب گویلیان ضمن مهم برشمردن این مصوبه اظهار داشت: با این مصوبه حفاظت و صیانت بیشتر از این اثر روند بهتری به خود خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات موجود در حریم این اثر را با این مصوبه به صورت قانونی می‌توان مرتفع کرد.

وی یادآور شد: عمارت مشیر دیوان در محله قدیمی سرتپوله سنندج، در خیابان شهدا قرار دارد و از بناهای مشهور دوره قاجاری و مجموعه‌ای از فضاهای متعدد است.

فراخوان مهرواره مجازی نقاشی امر به معروف منتشر شد

مرکز آفرینش‌های هنری و شورای امر به معروف اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر مهرواره مجازی نقاشی را برگزار می‌کند.

این مهرواره با موضوعات دعوت به نیکی، صرفه جویی در مصرف آب، صرفه جویی در مصرف برق، کتاب خواندن و کمک به دیگران برگزار می شود.

علاقه مندان شرکت کننده در گروه های سنی نوباروه(۴+ سال)، نوخوان(۷+ سال)، نونهال(۱۲+ سال) و نوجوان (۱۵+ سال) می‌توانند آثار خود را تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ را به ایمیل dabirkhaneh.kordestan@kpf.ir ارسال کنند.

در پایان به ۴۰ نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و بسته‌های فرهنگی اهدا خواهد شد.

صدور اولین گواهینامه‌های حرفه‌ای کسب و کارهای فضای‌ مجازی در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از صدور ۲ فقره گواهینامه حرفه‌ای کسب و کارهای گردشگری در فضای مجازی برای اولین‌ بار در استان خبر داد.

آرمان وطن‌دوست افزود: این مجوزها برای اولین‌بار در کردستان و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و تبلیغات و بازاریابی در زمینه‌های مختلف گردشگری و ایجاد اشتغال در این حوزه برای متقاضیان صادر شده است.

وی ادامه داد: این متقاضیان سایت‌های خود را برای فعالیت در فضای ‌مجازی ارائه کرده که محتوای سایت‌های معرفی شده توسط آنها بررسی و پس از تایید توسط کارشناسان مربوطه، گواهینامه برای آنها صادر شده است.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی کردستان، بازاریابی گسترده و تخصصی و جذب‌گردشگران ورودی از منطقه اقلیم کردستان عراق به عنوان بازار هدف گردشگری خارجی را از دیگر اهداف مهم راه‌اندازی این سایت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این گواهینامه‌ها برای فعالیت ۲ سایت با مدیریت دانا حیدری در مریوان و فرهاد زارعی در اقامتگاه بوم‌گردی سیرکول روستای آویهنگ سنندج صادر شده است.

آب شرب پایدار شهر شویشه تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اجرای خط ۴.۵ کیلومتری انتقال آب از سد آزاد به شویشه، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل کم آبی این شهر برای همیشه رفع می‌شود.

علیرضا تخت شاهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خط لوله ۴.۵ کیلومتری با مخزن ۵۰۰ مترمکعبی از محل سد آزاد احداث و تا شهر شویشه کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در فاز بعدی با خرید و نصب فیلتر شنی جهت تصفیه آب، پروژه به طور کامل به اتمام خواهد رسید، افزود: هفته گذشته نیز یک چاه جدید آب با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه آبدهی و لوله گذاری به میزان یک هزار و ۶۰۰ متر وارد مدار شد تا کم آبی ناشی از افت منابع آبی را در این شهر کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کردستان یادآور شد: با در مدار قرار گرفتن شبکه های جدید، شبکه های قدیمی و فرسوده(گالوانیزه) که منجر به اتفاقات متعدد و نارضایتی شهروندان شده بود از مدار خارج شد.

تخت شاهی با بیان اینکه پروژه اصلاح شبکه آب محلات پایین دست شهر شویشه به همراه اصلاح انشعابات به طول ۱.۵ کیلومتر به اتمام رسید، اظهار داشت: اصلاح شبکه فاضلاب محلات پایین دست شویشه به همراه انشعابات به طول یک هزار و ۲۰۰ متر در این شهر اجرا شد.

شهر شویشه در ۴۵ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha