استاندار: شورای شهر کرمانشاه مانع رفتن شهردار شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، شهردار کلانشهر کرمانشاه را یک «مدیر توانمند، جهادی، برنامه محور و ریسک‌پذیر» توصیف کرد و گفت: من خیلی با دکتر طلوعی صحبت کردم که در شهرداری کرمانشاه بماند اما قبول نکرد با این‌حال اگر شورای شهر می‌تواند، مانع رفتن او شود.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در «آیین خداحافظی سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه» که در محوطه ساختمان شهرداری برگزار شد، اضافه کرد: ادامه مدیریت شهردار کرمانشاه در راستای توسعه این کلان‌شهر خواهد بود زیرا کسی که سند چشم‌انداز کرمانشاه را تهیه کرده بهتر می‌تواند آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به آغاز مدیریت طلوعی در شهرداری کرمانشاه گفت: زمانی‌که طلوعی شهر را تحویل گرفت، کرمانشاه یک موجود نحیف و بی‌جان بود اما طلوعی با یک برنامه منسجم، این کلان‌شهر را با یک تغییر اساسی مواجه کرد و با وجود شرایط سخت اقتصادی، بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را به چهار هزار میلیارد تومان رساند که هرگز کار راحتی نبود.

به‌گفته استاندار کرمانشاه، این‌که شهرداری ماهیانه ۴۵ میلیارد تومان به پرسنل خود حقوق بدهد، کار کمی نیست به‌ویژه این‌که در کنار این‌موضوع باید رضایت شهروندان را هم تأمین کند.

بازوند با اشاره به این‌که تا پیش‌از تبدیل شهر کرمانشاه به کلان‌شهر، بودجه آن فقط ۸۰۰ میلیارد تومان بود عنوان کرد: این بودجه نه‌فقط از همه هشت کلان‌شهر قبلی بلکه حتی از برخی مراکز استان‌های دیگر هم کمتر بود به‌همین دلیل ارتقای این وضعیت نیازمند یک مدیریت جهادی بود.

او با اشاره به خدمات طلوعی در شهرداری کرمانشاه گفت: با وجود کمبود شدید اعتبار، پروژه‌های بسیار خوبی در دوران مدیریت طلوعی در کرمانشاه انجام شد و نیز سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در شهر کرمانشاه به وقوع پیوست که یک کار ارزشمند بود.

بازوند همچنین اظهار کرد: شهردار کرمانشاه در زمینه برون سپاری هم کارهای بزرگ و جدیدی انجام داد که خروجی همه این خدمات بی‌شک طی سال‌های آینده منجر به افزایش سرانه درآمد مردم کرمانشاه خواهد شد.

شورای ششم سند چشم انداز را چراغ راه خود قرار دهند

استاندار کرمانشاه همچنین افزایش سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه را هم به‌عنوان یکی از خدمات شهرداری کرمانشاه طی سه سال اخیر برشمرد و گفت: در جریان سیل‌های چند سال اخیر خسارت‌های زیادی به استان‌های سرشاخه‌ کرخه وارد شد اما با این‌وجود با مدیریت طلوعی در شهر کرمانشاه، کمترین خسارت به این کلان‌شهر وارد آمد.

بازوند در پایان از شورای شهر ششم کرمانشاه خواست که سند چشم‌انداز شهر را به‌عنوان چراغ راه خود و شهر قرار دهند زیرا تمام راهکارها و مسیرهای لازم در این سند پیش‌بینی‌شده است.

پیش‌از سخنرانی استاندار کرمانشاه، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در سخنانی از شهرداری خداحافظی کرد.

در پایان مراسم استاندار کرمانشاه مدالی با عنوان «مدال افتخار شهروندی» را به سینه سعید طلوعی چسباند و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از او تجلیل کرد.

سعید طلوعی ۳۰ ماه پیش با رای اعضای شورای پنجم اسلامی شهر کرمانشاه به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha