۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 84425164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از  ۴٠ درصد نمونه‌های آزمایش کرونا در جهرم مثبت قطعی است

شیراز-ایرنا-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر نمونه‌های مثبت کرونا در شهرستان جهرم افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است. در ۴٨ ساعت گذشته نزدیک به ٨٠٠ تست آزمایشگاه تشخیص کرونا و بیش از ۴٠ درصد نمونه‌ها مثبت شده است.

دکتر سید مجید ارجمند سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار انبوه مراجعات به مراکز غربالگری و نمونه‌گیری، سیل نمونه‌ها، برای انجام آزمایش در آزمایشگاه تشخیص کرونا نیز  شرایط سختی را ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر، پرهیز از دورهمی، دوری از تجمعات، رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی و استفاده همیشگی از ماسک و رعایت فواصل اجتماعی تنها راه نجات از جهش جدید کروناست.

وی با بیان اینکه کرونا نوع دلتا واگیری بیشتری دارد و خانوادگی درگیر می‌کند، تصریح کرد: در جهش جدید، مواردی از بستری به‌صورت خانوادگی را در بیمارستان داشته‌ایم که همگی از یک دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی مبتلا شده بودند.

وی ابراز کرد: در فضای سربسته تعویض هوا  و ورود و خروج هوای تازه به درستی انجام نمی شود و  این مهم‌ترین مؤلفه انتشار ویروس در مدت زمان کم است و می‌تواند  پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تهویه مناسب یک فضا باید در ساعت ٢٢٠  متر مکعب هوا داخل و خارج شود، تصریح کرد: ارتفاع سقف تأثیری در جابه‌جایی هوا ندارد و نباید با فرض اینکه ویروس در این مکان‌ها جولان ندارد در این‌گونه مهمانی‌ها و تجمعات شرکت کرد.

به گفته وی متأسفانه جوانان در این پیک با عادی‌پنداری و سهل‌انگاری، بیشترین قربانیان این بیماری هستند که اکثرا در همین مهمانی‌ها و دورهمی‌ها مبتلا می‌شوند و گاه در سیر بیماری، شرایط حادی را تجربه می‌کنند.

ارجمند افزود: شهرستان وضعیت قرمز و شرایط بحرانی قرار دارد، از عموم مردم درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و خصوصا از شرکت در مهمانی‌های خانوادگی بپرهیزند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون صددرصد از عوارض وخیم بیماری و مرگ پیشگیری می‌کند، همشهریان عزیز به خصوص سالمندان و گروه‌های پرخطر  در انجام به موقع واکسیناسیون مطابق با گروه‌بندی‌های سنی طبق برنامه زمان‌بندی شده اقدام عاجل فرمایند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha