۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84426029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه تالار پذیرایی در مانه و سملقان خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد- فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: سه تالار پذیرایی در این شهرستان به علت برگزاری مراسم عروسی در وضعیت قرمز کرونا پلمب شد.

محمودرضا معموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: صاحبان این واحدهای پذیرایی برای برخورد قانونی به دادسرای شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: صاحبان این اماکن علی رغم هشدارهای جدی ستاد مقابله با کرونا نسبت به برگزاری بدون مجوز مراسم جشن، نقض پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات در وضعیت کرونایی قرمز شهرستان، اقدام کرده بودند.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا و نیز تعداد بستری‌ها روزانه در این شهرستان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل انتقال این ویروس مهمانی ها و دورهمی ها، جشن ها و مراسم های عزاداری است که متاسفانه این روزها در بسیاری از مناطق برپاست.

وی خواستار همراهی بیشتر شهروندان برای مقابله با کرونا شد و خاطرنشان کرد: مردم همچنان باید بیش از این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در اجرای مصوبات ستاد کرونا همکاری داشته باشند تا شاهد سیر نزولی ابتلا به این ویروس باشیم.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

هفته گذشته نیز ۶ تالار پذیرایی در مرکز استان به علت برگزاری مراسم عروسی در وضعیت قرمز کرونا پلمب شد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛ این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۲۴  نفر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha