۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84426335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیسیون عفو در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کمیته فرعی کمیسیون عفو در شهرستان‌ها برای پیشبرد بهتر و سریع تر امور و تشکیل کارگروه پیگیری امور زندانیان برای بررسی آمار و اطلاعات زندانیان و امکان اتخاذ تدابیر سازنده تر برای مدد جویان تشکیل می‌شود.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه با مسوولان شهرستانی، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم برنامه ریزی مناسب در امور زندانیان و زندان‌ها داشته باشیم، باید اطلاعات صحیح و دقیق و کافی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان با حضور مستمر و هدفمند و با برنامه خود در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان با اطلاع از مشکلات آنان اقدام موثرتری در رفع این مشکلات و کاهش جمعیت کیفری زندانها انجام می دهند.

وی ادامه داد: قاضی در زمان صدور حکم باید ابعاد مختلف موضوع را دقیق و عمقی بنگرند و با در نظر گرفتن خانواده زندانی، شرایط و عوامل و اوضاع و احوال خاص ارتکاب بزه و شدت و اهمیت جرم ارتکابی و ادله و مدارک موجود در پرونده و در کنار هم قرار دادن آنها تصمیم بگیرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در اجرا، نظارت و تاثیر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان بسیار موثر است چرا که نظارت بر این برنامه‌ها زیاد خواهد شد.

عتباتی ادامه داد: مسوولان دستگاه قضایی و زندان‌های استان نگاه جدی، انسانی و دقیقی به امور زندان و زندانی داشته باشند و به اشتغال زندانیان اهمیت ویژه ای قائل شوند و با گفتگو و تعامل با واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی برای بکار گیری زندانیان در امر تولید عمل نمایند.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه روسای حوزه های قضایی که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند به بیان مطالبی فراخور جلسه پرداختند و در نهایت جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha