۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84427401
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

تمامی مطالبات کلزاکاران شهرستانهای غرب خراسان رضوی پرداخت شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت: مطالبات کلزاکاران شهرستانهای سبزوار و داورزن واقع در غرب استان خراسان رضوی با پرداخت ۱۹ میلیارد و ۵۰۲ ریال به طور کامل ادا شد.

امرالله شمس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال افزون بر ۱۷۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ۲ شهرستان سبزوار و داورزن خریداری شده بود.

وی اضافه کرد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با افزایش چشمگیری نسبت به پارسال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت، به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده است.  

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت: کلزا از گیاهان کم‌آب طلب و کشت آن برای خودکفایی در زمینه تامین روغن از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی است.

سطح زیر کشت کلزا در شهرستانهای سبزوار و داورزن حدود ۷۰۰ هکتار در سال جاری بود که بر اثر سرما و همچنین خشکسالی بخشی از این محصول دچار خسارت شده بود.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنپه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha