دادستان همدان خواستار همراهی مردم برای حل بحران کم آبی در استان شد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: اگرچه طرح اضطراری تامین آب شهر همدان تا حدودی می تواند کمک کند تا کسری آب آشامیدنی این شهر رفع شود اما اجرای آن به معنای پایان بحران کم آبی نیست و همراهی مردم در مصرف بهینه برای حل کامل این بحران ضروری است.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «حسن خانجانی» در بازدید از طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان، افزود: خشکسالی ناشی از کمبود بارش ها باعث شده تا استان همدان در شرایط بحرانی تامین آب قرار گیرد و چنانچه مردم همکاری لازم را در صرفه جویی از این منبع حیاتی زندگی نداشته باشند همدان با چالش جدی در تامین آب مواجه خواهد شد.

وی به نقش رسانه ها در ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به شرایط کم آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط تامین و توزیع آب در همدان در وضعیت مناسبی نیست اما اقدامات خوبی از سوی شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان انجام شده که نیازمند اطلاع رسانی به مردم از سوی رسانه ها است.

خانجانی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم می تواند آگاهی از شرایط موجود را در بین افراد جامعه بالا برد و کمک کند تا همه اقشار جامعه در مدیریت و صرفه جویی آب گام بردارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز دراین بازدید گفت: طرح اضطراری آبرسانی به همدان با همکاری قرارگاه خانم الانبیا در حال انجام است که انتظار می رود با تامین مالی مورد نیاز این طرح هرچه زودتر وارد مدار شود.

«فرهاد فرزانه» افزود: ارزش وجود آب به عنوان حیات بخش زندگی در شرایطی که استان در وضعیت خشکسالی قرار دارد بیش از گذشته احساس می شود.

وی اظهار داشت: لزوم توجه افراد به بحران آب از جمله مواردی است که همواره باید در جامعه اطلاع رسانی شده و حساس سازی های لازم درباره این امر انجام شود.

فرزانه با اشاره به طرح اضطراری آبرسانی همدان، تاکید کرد: باید توجه داشت که اجرای این طرح هرگز به معنای خروج استان از شرایط خشکسالی و کم آبی نیست و باید توجه جدی تر از سوی مردم، کشاورزان و صنایع آب بر همدان به این شرایط صورت گیرد.

 طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان تا پایان شهریور بهره برداری می شود و با اجرای این طرح ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب به شبکه آبرسانی این شهر اضافه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha