استاندار: ۲۰۰تخت بیمارستانی به ظرفیت درمان هرمزگان اضافه می شود

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به سرعت تکمیل بیمارستان نیروی دریایی ارتش در مرحله نخست ۲۰۰تخت درشهریورماه امسال به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود.

فریدون همتی روز شنبه پس از بازدید مکرر از طرحهای عمرانی و زیر بنایی از جمله بیمارستان شهدای ارتش در بندرعباس افزود: با توجه به شرایط کرونایی و افزایش بیماران ، به شدت به تخت های بیمارستانی نیاز داریم که این بیمارستان نیز می تواند بخشی از کمبود را جبران کند.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس در برنامه بهره‌برداری درسالجاری داریم که پس از بررسی کمبود ونیازهای مالی امیدواریم مرحله نخست این بیمارستان هم آماده شود و نیازهای اساسی درمان برطرف گردد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به وضعیت بسیار خطرناک و قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان و تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان، از همه مردم شریف هرمزگان می خواهیم به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استان هرمزگان در حال حاضر با جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۲۲ بیمارستان اعم از دولتی، نظامی و بخش خصوصی با بیش از ۲ هزار و ۵۷۳ تخت فعال است که نیمی از این تخت ها در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم وارد چرخه درمان این استان شده است.

از مجموع بیمارستانها در استان هرمزگان، ۱۵ بیمارستان با یک هزار و ۸۱۵ تخت دانشگاهی (دولتی) و هفت بیمارستان با ۷۵۸ تخت غیردانشگاهی و متعلق به دیگر بخش ها است که با توجه گسیل جمعیت به سمت شهرهای ساحلی ، این سرمایه گذاری ها جواب می دهد.

در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی شامل کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک های پوست، چشم و دندانپزشکی و پنج بیمارستان خصوصی و نیمه خصوصی نیز در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند بنابراین هرچه سرمایه گذاری ها بهتر شود و کیفیت خدمات بالا برود، استقبال مردم استان و استانهای هجموار وکشورهای همسایه بیشتر می شود.

اگرچه که مردم هرمزگان در سالهای اخیر برای استفاده از خدمات بهداشت و درمان دیگر کمتر به استان های همجوار مراجعه می کنند، اما هنوز دسترسی مردم روستاها و مناطق محروم به امکانات و متخصصان به طور کامل فراهم نیست و راه زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha