تداوم بارندگی‌های موقت و شدید تا اواسط هفته در برخی استان‌ها

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی‌های موقت و شدید تا اواسط هفته در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: همزمان از امروز دمای هوا در اغلب نقاط کشور با افزایش تدریجی همراه خواهد شد.

«فریبا گودرزی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت جوی اکنون کشور افزود: برای امروز و فردا در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کرمان، هرمزگان و ارتفاعات مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، سمنان و تهران در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران شدید،  رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.  

گودرزی ادامه داد: در مناطق مستعد نیز احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد ضمن اینکه بارش ها تا اواسط هفته ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعد از بارش ها وزش بادهای شدید در شمال شرق و جنوب شرق و بخش هایی از مرکز طی پنج روز آینده ادامه دارد و شدت خیزش گردوخاک در زابل وخراسان جنوبی موجب کاهش دید در جاده های مواصلاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز شنبه بر میزان بارش‌های در غرب و شمال‌غرب کشور افزوده می‌شود و همزمان از امروز تا آخر هفته در اغلب مناطق کشور روند تدریجی افرایش دما آغاز خواهد شد.

به گفته رفیعی، در پنج روز آینده شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تهران در ساعت‌های بعدازظهر امروز، افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد در ارتفاعات تجربه می شود. حداکثر دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۶ درجه خواهد رسید و حداقل دما نیز ۲۵درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha