۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84429067
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دوران "بزن در رو " برای صهیونیست‌ها به پایان رسیده است

تهران - ایرنا - تحلیلگران  سیاسی لبنانی پاسخ کوبنده حزب الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی را در راستای تلاش های این جنبش برای تثبیت قواعد درگیری با اسرائیل یا به عبارتی پایان "دوران بزن در رو" تعبیر کردند.

به گزارش ایرنا، «ماهر الخطیب» از تحلیلگران سیاسی بارز لبنانی در مطلب امروز (شنبه) خود در پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از برخی منابع لبنانی به بررسی تنش های نظامی اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت: حزب الله لبنان روز گذشته به اقدام اخیر اسرائیل در تجاوزگری نظامی به لبنان و نقض حاکمیت این کشور با شلیک دهها موشک پاسخ داد.

وی افزود: برخی منابع پیگیر این موضوع به پایگاه النشره گفتند، حزب الله در بیانیه ای مسئولیت حمله نظامی روز گذشته خود به شمال فلسطین اشغالی را برعهده گرفت و کاملا واضح اعلام کرد که خواهان تنش بیشتر نیست بلکه با این عملیات می خواهد قواعد درگیری موجود با اسرائیل از سال ۲۰۰۶ میلادی را تثبیت کند زیرا هواپیماهای اسرائیلی بامداد پنجشنبه گذشته منطقه «الدمشقیه» در اطراف شهرک «المحمودیه» در لبنان را بمباران کردند که هدف از آن، تلاش تل آویو برای تغییر این قواعد درگیری بود.

به نوشته الخطیب، این منابع تصریح کردند که حزب الله در بیانیه خود به عمد اشاره کرد که زمین های باز اطراف مواضع ارتش رژیم اسرائیل در کشتزارهای اشغالی شبعا را با دهها موشک هدف قرار داده است؛ درحالی که اگر می خواست قادر بود که خود این مواضع را موشک باران کند. در نتیجه، حزب الله نمی خواست تا به سمت افزایش تنش نظامی یا درگیری تمام عیاری حرکت کند و از آن سو، تل آویو نیز این روند را برای پرهیز از خطرات بیشتر برای خود در پیش گرفت.

این تحلیلگر لبنانی تصریح کرد: به عقیده منابع یاد شده، پاسخ حزب الله به تجاوزگری و نقض خطرناک حاکمیت لبنان تاکید می کند که شرایط نامناسب اوضاع داخلی لبنان باعث نمی شود که این حزب درقبال معادلات بازدارندگی با اسرائیل تساهل به خرج دهد و این مسئله ای است که تل آویو - که دل به این اوضاع در مرحله آینده بسته بود- باید آن را بخوبی مدنظر قرار دهد.

این تحلیلگر سیاسی لبنانی در پایان به نقل از منابع یاد شده تصریح کرد: حزب الله با عملیات روز گذشته خود علاوه بر تثیبت قواعد درگیری با اسرائیل، خواست تاکید کند که برخورد با تل آویو متفاوت با تحولات داخلی لبنان است و در قبال اسرائیل هیچ گونه تساهلی به خرج نخواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha