نبیه بری: اسرائیل فقط زبان مقاومت را می فهمد

تهران – ایرنا- رئیس پارلمان لبنان در واکنش به پاسخ نیروهای مقاومت اسلامی این کشور به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم فقط زبان مقاومت را می فهمد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در بیانیه ای در واکنش به حملات اخیر رژیم اسرائیل به لبنان و پاسخ مقاومت به آن گفت: اگر صدور بیانیه های محکوم کننده جلوی رژیم اسرائیل و نهادهای سیاسی و امنیتی و نظامی آن را می گرفت و تجاوزگری آنها را مهار می کرد، فلسطین چند روز بعد از اشغال آن آزاد می شد و رژیم اسرائیل جرات نمی کرد که در قانا و المنصوری و قبل از آن در دیریاسین و بحر البقر دست به کشتار بزند. اگر محکومیت کافی بود، رژیم اسرائیل روزی فکر نمی کرد که حاکمیت لبنان را عرصه تاخت و تاز خود قرار دهد و بخش گسترده ای از خاک آن را در یورش های زمینی، هوایی و دریایی از سال ۷۸ گرفته تا سال ۸۲ و ۹۳ و ۹۶ و ۲۰۰۶ میلادی اشغال کند.

وی تصریح کرد: اتفاقات دیروز و تجاوزگری امروز صهیونیست ها به چند منطقه در جنوب بیانگر ماهیت این رژیم است که بر پایه تجاوزگری بنا نهاده شده و به زبان محکومیت وقعی نمی نهد و تنها یک زبان را می فهمد و آن هم زبان «وحدت و مقاومت» است ... ما با این دو (وحدت و مقاومت) سرزمین خویش را آزاد کردیم و با آنها هم از لبنان پاسداری و حفاظت خواهیم کرد.

حزب الله لبنان دیروز (جمعه) در پاسخ به حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب لبنان، زمین های مجاور مزارع شبعا که پایگاه اشغالگران صهیونیست در آن قرار دارد، با دهها موشک هدف قرار داد.

حزب الله لبنان در بیانیه دیروز خود اعلام کرد: ساعت ۱۱:۱۵ صبح در پاسخ به حملات هوایی پنجشنبه شب رژیم صهیونیستی به زمین های باز (غیرمسکونی) در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر»،  گروههای «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری (کاتیوشا) هدف قرار داد.

در همین راستا، «حسان دیاب» رئیس دولت پیشبرد امور لبنان نیز از سازمان ملل متحد خواسته است تا رژیم صهیونیستی را ملزم به رعایت قطعنامه ۱۷۰۱ کند.

وی تاکید کرده که آرامش باید برقرار و نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی رژیم اسرائیل متوقف شود.

دولت لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که «حسان دیاب» از «زینة عکر» وزیر امور خارجه این کشور خواسته است تا درباره حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شکایتی فوری به شورای امنیت ارائه دهد.

در این بیانیه به نقل از «دیاب» آمده است که رژیم اسرائیل ابتدا با توپخانه و سپس با هواپیماهای جنگی، آشکارا به حاکمیت لبنان تجاوز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha