واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی ۱۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۶درصد از جمعیت هدف در این استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند که این رقم ۱۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید احمد هاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا خراشان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت شده است و ۱۵ هزار دوز نیز برای گروهای شغلی هدف همانند فرهنگیان و خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود ظرفیت اکسیژن در بیمارستان های استان، تصریح کرد: خراسان شمالی روزهای سختی را می گذراند به گونه ای که با افزایش تعداد موارد بستری کرونایی، نیازمندی به تامین بیشتر اکسیژن در بیمارستان ها بیش از پیش احساس می شود.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون تعدا بستری های کرونایی خراسان شمالی از مرز ۶۰۰ نفر گذشته است، گفت: شب گذشته تنها ۱۰ تخت بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد خالی بود.

وی افزود: همچنین با توجه به روند صعودی بیماران کووید ۱۹ و افزایش موارد بستری، در بیمارستان امام رضا(بجنورد) ۱۵ تخت و در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، ۲۲ تخت به ظرفیت تخت های بیماران کرونایی افزوده شد.

کمبود شدید پرستار در خراسان شمالی

دبیر استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش موارد بستری و خستگی نیروهای مدافع سلامت، در حال حاضر با کمبود شدید نیروهای پرستاری در استان مواجه ایم به گونه ای که به تمامی نیروهای بازنشسته و پرستارانی که شاغل نیستند، فراخوان زده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان در مراسم های عروسی و تعزیه حضور داشته اند، تصریح کرد: علی رغم هشدارها و محدودیت های موجود متاسفانه شاهد برگزاری مراسمات عروسی در تالارها و حاشیه شهرها و روستاها هستیم و شب گذشته مراسم عروسی در ۱۰ تالار پذیرایی بجنورد برگزار شد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۳۹ نفر بوده است.

 بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و فاروج در وضعیت قرمز قرار گرفته است و تنها شهرستان های رازو جرگلان و جاجرم  نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha