۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84430220
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جغتای پرداخت شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: ۱۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی امسال در این شهرستان پرداخت شد که صرف نوسازی ناوگان این بخش و افزایش ضریب مکانیزاسیون شده است.

خلیل شایستگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل این تسهیلات ۸۵ دستگاه انواع تراکتور، ۱۲ دستگاه کمباین و ۱۶۵ دستگاه دیگر ادوات کشاورزی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: بهره گیری از ادوات و ماشین آلات با فناوری نوین، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی، توسعه مکانیزاسیون، تسطیح زمین های کشاورزی و ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌طلب در دستور کار جهاد کشاورزی جغتای قرار گرفته است.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طیق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha