۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 84430303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه های برتر انگلیس کلاس حضوری برگزار نمی کنند

تهران- ایرنا- روزنامه تایمز با اشاره به برداشته شدن محدودیت های کرونایی در انگلیس از امتناع دانشگاه های برتر این کشور برای برگزاری کلاس های حضوری و مداومت آنها مبنی بر ادامه تدریس به دانشجویان به صورت آنلاین خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، باوجود تزریق واکسن به حدود ۶۰ درصد جامعه انگلیس، دانشجویان همچنان مجبور به گذراندن دوران تحصیل به صورت آنلاین هستند و برخی دیگر از دانشگاه ها هم خواستار حفظ فاصله اجتماعی و واکسیناسیون مضاعف هستند.

درواقع علیرغم توصیه دولت انگلیس مبنی بر لغو همه محدودیت های مربوط به کووید-۱۹، دانشگاه های برتر از بازگشت به حالت عادی و تدریس حضوری در پاییز خودداری می کنند.

آنها اعلام کرده اند که همچنان به برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین ادامه می دهند و برخی از دانشگاه ها هم پیشاپیش از دانشجویان خواسته اند باید در محیط دانشگاه از ماسک استفاده کنند. بعضی دیگر هم همچنان پایبند رعایت فاصله اجتماعی هستند.

تصمیم دانشگاه ها در حالی است که انگلیس با کاهش آشکار موارد مبتلا به ویروس کرونا روبرو است و حتی دانشمندان بسیار محتاطی مانند «پروفسور نیل فرگوسن» از کالج امپریال لندن گفته اند که بعید است دوباره به قرنطینه و سایر اقدامات محدود کننده نیاز باشد.

دولت انگلیس از  ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) و در پی پیشرفت روند واکسیناسیون تمامی محدودیت های مربوط به کووید-۱۹ را برداشت و اعلام کرد دیگر نیازی به استفاده از ماسک در مکان های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و دورکاری نیست.

پس از اعلام همه گیری ویروس کرونا و در پی افزایش آمار جهانی ابتلا به ویروس کرونا و اعمال مقررات قرنطینه در منزل و منع رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی در بیشتر کشورهای اروپایی، وزیران و مسئولان آموزش، برای جلوگیری از تعطیلی آموزش، تدریس شیوه‌های نوین و مجازی و برگزاری امتحانات آنلاین در سطحی گسترده را آغاز کردند. اما همزمان با اجرای این طرح چالش های بسیاری به وجود آمد. ناظران یکی از اصلی ترین چالش کشورهای اروپایی برای اجرای این طرح را فقدان دسترسی به سرعت لازم اینترنت و رایانه شخصی از سوی دانشجویانی دانستند که برای آموزش مجازی به آن نیاز داشتند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha