۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84430383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تقاضای جمعی از نمایندگان برای لغو رسیدگی به ‎طرح صیانت طبق اصل ۸۵

تهران-ایرنا- جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ شدند.

به گزارش ایرنا،  جمعی از نمایندگان مجلس روز یکشنبه در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نوشتند: با توجه به ابهامات متعدد در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، آغاز ریاست جمهوری دکتر رئیسی تاکید رهبر انقلاب بر اولویت لایحه نسبت به طرح و مخصوصا با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با حضور نداشتند با رای مخالف دادند و این مصوبه مهم فقط با ۱۲۱ رای به تصویب رسید بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۹۷ آیین نامه داخلی مجلس، طرح مذکور در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی به آن به روال عادی بازگردد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: تا دولت انقلابی بتواند با اختیار و دقت کارشناسی بالا، لایحه ای دقیق جهت ساماندهی فضای مجازی ارائه شود.

 به گزارش ایرنا طی هفته های اخیر نمایندگان با بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. این موضوع با مخالفت گسترده افکار عمومی مواجه شد.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی،‌سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای لغو رسیدگی به ‎طرح صیانت طبق اصل ۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha