۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84430430
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۴۱۳ تن گیلاس و آلبالو در جغتای تولید شد

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۳۷
کد خبر: 84430430
۴۱۳ تن گیلاس و آلبالو در جغتای تولید شد

سبزوار- ایرنا مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: با پایان فصل برداشت، ۴۱۳ تن گیلاس و آلبالو از باغهای این شهرستان برداشت شد که این میزان ۱۴۰ تن نسبت به پارسال بیشتر است.

خلیل شایستگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی کنونی ۵۵ هکتار از باغهای گیلاس جغتای بارور بود که ۲۷۵ تن محصول تولید و از مجموع ۲۷ هکتار باغ آلبالو  نیز ۱۳۸ تن محصول برداشت شد.

وی اضافه کرد: گونه های تک دانه، سیاه مشهد و زودرس انواع گیلاس در شهرستان جغتای را تشکیل می دهد که شفافیت رنگ، عطر مطبوع و کیفیت مناسب آن زمینه صادرات این محصول را به مرکز استان و شهرستانهای همجوار فراهم کرده است.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha