۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84430461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تمام اردبیل استمرار می‌یابد

اردبیل-ایرنا _ استاندار اردبیل گفت: روند احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام استان در حوزه های کشاورزی و صنعت استمرار می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران با محور احیای واحدهای راکد بر شناسایی مشکلات واحدهای راکد تاکید کرد و افزود: واحدهای راکد به علل مختلف از جمله داشتن بدهی بانکی، نداشتن توجیه اقتصادی ، اختلاف بین شرکا و نداشتن بازار و سرمایه در گردش از فعالیت باز می‌مانند که در بخش صنعت و کشاورزی برنامه ‌یزی های لازم برای فعال‌سازی این واحدها انجام می‌شود.
وی گفت: لازم است مسوولان شهرستان‌ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی  اقدام کرده و مشکلات را به مرکز استان اطلاع دهند.
استاندار اردبیل اظهار کرد: آن دسته از واحدهایی که توجیه اقتصادی ندارند باید به واحد دیگری تبدیل شود تا بتوانیم از ظرفیت آن برای تولید در بخش دیگر استفاده کنیم.
بهنامجو با اشاره به فعال شدن واحد نساجی اردبیل در سال گذشته افزود: این واحد تولیدی بعد از چند سال توقف فعال شد و هم اکنون  ۲۰۰ نفر در این کارخانه  مشغول کار شده اند که  امسال ۱۰۰ نفر دیگر هم مشغول کار می‌شوند.
وی فعال شدن واحد نئوپان خلخال  و پنبه پاک‌کنی  اصلاندوز مغان را نیز نمونه دیگری از فعال‌سازی واحدهای راکد در استان ذکر کرد و گفت: فعال‌سازی ابن واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی در منطقه  می‌شود.
استاندار اردبیل توجه ویژه به واحدهای راکد از سوی دستگاه‌های استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی مشکلات این واحدها و در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل‌های مختلف اقدام می‌شود.
وی به احیای واحدهای راکد در بخش های مختلف در سال گدشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی احیا شده و امسال هم ۵۲ واحد برای احیا برنامه ریزی شده است.
بهنامجو بیان کرد: در بخش صنعت هم ۵۸ واحد در سال گذشته احیا شده و امسال هم احیای  ۷۶ واحد  در برنامه قرار دارد.
در ادامه این جلسه روسای سازمان جهاد کشاورزی و صمت استان و نیز فرمانداران شهرستان‌ها گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای احیای واحدهای راکد و مشکلات این واحدها ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha