۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84431271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ میلیون چینی خواهان بازرسی از آزمایشگاه مشکوک آمریکا هستند

تهران- ایرنا- گزارش رسانه های چین حاکی است، بیش از 25 میلیون نفر از امضا کنندگان طومار اینترنتی خواستار بازرسی از آزمایشگاه بیولوژیک «فورت دتریک» آمریکا شده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این طومار اینترنتی از روز ۱۷ جولای (۲۶ تیر) به همت روزنامه «گلوبال تایمز» راه اندازی شد و بامداد ۷ آگوست (۱۶ مرداد) به اتمام رسید.

گفته می شود صفحه طومار اینترنتی یاد شده برای مدتی همچنان در دسترس خواهد بود تا مخاطبان و محافل مختلف بتواند از آن بازدید کنند.  

همزمان با تشدید جنگ اطلاعاتی آمریکا علیه چین در زمینه ردیابی منشاء شیوع کرونا، مردم چین دیدگاه خود در زمینه منشاء کرونا را به تصویر کشیدند طوری که ۲۵ میلیون نفر از کاربران چین دادخواست آنلاینی را امضا کردند که محتوای آن درخواست از سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ضرورت تحقیق از آزمایشگاه بیولوژیکی فورت دتریک آمریکاست.

دادخواست تحقیق از این آزمایشگاه آمریکا که توسط گروهی از کاربران فضای مجازی در چین تهیه و به روزنامه گلوبال تایمز جهت انتشار در شبکه های اجتماعی واگذار شد، نیم میلیون امضا را در عرض ۲۴ ساعت و یک میلیون امضا را در عرض ۴۸ ساعت اول دریافت کرد.

وب سایت محل طرح این دادخواست آنلاین بارها توسط آی پی های آمریکایی هدف حملات سایبری قرار گرفت به طوری که  «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تاکید کرد که آمریکا باید بابت سکوتش در قبال عدم اجازه برای باز کردن درهای آزمایشگاه فورت دتریک به روی تیم تحقیقات جهانی و همچنین علت حملات سایبری صورت گرفته از آمریکا به وب سایتی که در آن دادخواست آنلاین از سازمان بهداشت جهانی جهت تحقیق از فورت دتریک قرار داشت، توضیح دهد.

رادیو بین المللی چین در این ارتباط می گوید: با این حال، آمریکا همچنان درخواست های چین و جهان مبنی بر تحقیق از فورت دتریک را نادیده می گیرد و بدنبال طراحی پروسه بی اعتبار سازی چین با سوء استفاده از موضوع منشاء ویروس کروناست و با توجه به تجاربی که در شرایط دیگری از جمله آغاز جنگ عراق با لوله ای از پودر لباسشویی دارد، در جنگ اطلاعاتی خود علیه چین مسلط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha