۶۱ هزار و ۵۵۹ نفرساعت آموزش مهارتی در دلیجان ارایه شد

خمین - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای دلیجان گفت: ۶۱ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت آموزش‌ مهارتی امسال در راستای آماده‌سازی نیروی انسانی برای بازار کار در این شهرستان ارایه شد.

«عباس توکلی زاده‌ تجره» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰ هزار و ۵۲۰ نفر ساعت از این آموزش‌ها در مراکز ثابت و سیار شهری ارایه شد.
وی اظهار داشت:  ۳۶ هزار و  ۹۵۸نفر ساعت از این آموزش‌ها مربوط به مهارت‌آموزان مرد و بقیه در حوزه آماده سازی زنان برای بازار کار بوده است.

رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای دلیجان توضیح داد: ۲ هزار و ۵۸ نفر ساعت این مهارت‌ آموزی در پادگان و ۲ هزار و ۸۵ نفر ساعت در زندان دلیجان بود.
توکلی‌زاده با اشاره به آموزش هفت هزار و ۹۶۳ نفر ساعت در اصناف و صنایع این شهرستان  گفت: سه هزار و ۲۵۸ نفرساعت از این مهارت‌آموزی‌ها در محیط کار واقعی و ۵۵۲ نفرساعت در کمپ معتادان بهبود یافته بوده است.
وی به فعالیت پنج آموزشگاه آزاد فنی‌حرفه‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سه آموزشگاه در زمینه مراقبت و زیبایی بانوان و ۲ آموزشگاه ۲ منظوره برادران و خواهران در رشته‌های فناوری اطلاعات، امور مالی  و فناوری مد فعالیت دارند.
رئیس مرکز فتی‌حرفه‌ای دلیجان، هدف از  آموزش فنی‌حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ و دانش افراد جویای کار و  شاغلان عنوان کرد و گفت: بهبود روند آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.
توکلی‌زاده  بیان کرد: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی در آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.
وی افزود: مرکز آموزش فنی حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی نیز انجام می‌شود.
 دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است و پنج آموزشگاه آزاد فنی‌حرفه‌ای در این شهرستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha