تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان قائم مشهد به ۳۳۰ نفر رسید

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد گفت: تعداد بیماران بستری کرونا در این مرکز به بیش از ۳۳۰ نفر رسیده است و روزانه بیش از ۵۰ بیمار جدید نیز در این بیمارستان بستری می‌شوند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسن خداپرست افزود: ظرفیت بیشتر بخشهای این مرکز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در پنجمین دوره اوج کرونا در شرایطی بحرانی قرار داریم و بیشتر بخشهای بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده و بیشترین ابتلا نیز مربوط به دورهمی های خانوادگی است. 

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد با اشاره به این که ویروس دلتا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد گفت: اگر بیمار علایم  وخیمی ندارد بهتر است در ابتدا به نزدیکترین مرکز درمانی محل زندگی خود مراجعه کند.

خداپرست از مردم خواست ضمن انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پرهیز از مسافرت، تجمعات و دورهمی ها حساسیت دو چندانی داشته باشند تا بتوان از پنجمین دوره اوج کرونا با اطمینان خاطر گذر کرد.

ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون، این ویروس پنج خیز برداشته است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بیماری کرونا در کشور به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

این درحالی است که بالاترین آمار فوتی های روزانه کرونا در ایران طی ۱۹ ماه گذشته مربوط به ششم اردیبهشت ماه سال جاری با ۴۹۶ فوتی بوده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha