عضو شورای شهر: جدی نگرفتن کرونا مشهد را به فراتر از فاجعه سوق می‌دهد

مشهد- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر مشهد به پنجمین موج طغیان ویروس کرونا در این شهر اشاره و بیان کرد: چنانچه مبارزه با آن در اولویت قرار نگیرد و همه‌گیری کرونا جدی گرفته نشود باید به رخدادی فراتر از فاجعه جاری فعلی و روزهای سیاه کرونایی اندیشید.

هاشم دائمی روز دوشنبه در دومین نشست پنجمین دوره شورای شهر مشهد افزود: متاسفانه در برخی موارد مواجهه فعال با بحران شیوع کرونا از سوی دستگاههای مسوول دیده نمی‌شود.
وی صدور بی‌پشتوانه ابلاغیه‌های مرتبط با کرونا را فاقد هرگونه بازدهی توصیف و بیان کرد: سفرهای جاده‌ای از دیگر نقاط کشور به سوی مشهد نه تنها کنترل نشده بلکه مسافران از طریق راه‌آهن و هواپیما در حال ورود به مشهد هستند بطوری که هم‌اینک گروههای گردشگر به وفور در این شهر مشاهده می‌شوند. 
عضو شورای شهر مشهد با جمله‌ای استفهامی و بیانی مستاصلانه ادامه داد: چه میزان از دست دادن شهروندان برای ما طبیعی شده که در میان روزمره‌گی، دیگر کرونا اولویت نیست.

وی بر ضرورت "ایجاد حالت جنگی برای مبارزه با کرونا" تاکید و بیان کرد: می‌بایست برای حفظ جان شهروندان مشهدی و برگشتن امنیت روانی به این شهر اقدامات اساسی از سوی مسوولان صورت گیرد.
دائمی گفت: مدیریت شهری هم می‌بایست با توجه به فرارسیدن محرم‌الحرام نسبت به ایجاد محدودیتهای هوشمند و کارآمد با هماهنگی دستگاههای ذیربط در همین زمینه اقدام کند که "افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت مستمر بر فعالیت آن، محدود کردن زمان خدمات این ناوگان، کنترل بهینه فضاهای عمومی و تفریحی، کنترل و تامین اقلام بهداشتی و همکاری جدی با نهادهای فرهنگی برای در اختیار گذاردن فضاهای باز به آیینهای عزاداری" از این اقدامات هستند. 
بنا بر اعلام دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رخدادی بی‌سابقه و بسیار نگران‌کننده جمعیت بیماران کرونایی بستری‌ در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از سه هزار نفر عبور کرده است.
این در حالی است که با تداوم پنجمین موج طغیان ویروس کرونا با شیوع خطرناکترین سویه آن موسوم به "دلتا" تعداد شهروندان مشهدی و خراسانی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بطور فزاینده‌ و بی‌مهار در حال افزایش است.
پرشدن گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی همزمان با روند سریع صعود شمار بیماران کرونایی غیربومی در مشهد، فشاری بسیار شدید و شکننده را بر شبکه بهداشت و درمان خراسان رضوی ایجاد کرده که ادامه دارد. 
 ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

اولویتهای شورای شهر 
دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور نشست امروز این نهاد "گفتگوی صادقانه با مردم و ارتباط با نخبگان، مبارزه جدی با فساد، توجه به سرمایه انسانی و توجه ویژه به ظرفیتها و مشکلات حاشیه شهر" را اولویتهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد. 
مجید طهوریان‌عسکری افزود: ارتقای ساختار مجموعه فرهنگی، نهادینه‌سازی نگاه و تفکر فرهنگی نیز می‌بایست در مجموعه شهرداری مشهد در اولویت قرار گیرد. 
وی ادامه داد: توجه به موضوع زائر و زیارت، توجه ویژه به دغدغه‌ها و اولویتهای جامعه هنری، ورزشکاران، حوزه خانواده و بانوان، ایجاد بستر رشد جریان سرمایه های انقلابی در مشهد و توجه به موضوعات شهروندی از دیگر اولویتهاست و با همه توان پشت ظرفیتهای انسانی برای اداره شهر خواهیم بود. 

فعالیت رسمی ۱۵ عضو شورای شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در قالب ششمین دوره این نهاد مردمی منتخب، روز ۱۴ مرداد جاری با پرپایی نخستین نشست آن آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha