۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 84431812
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استانداران و دانشگاههای علوم پزشکی خط مقدم مقابله با کرونا هستند

تهران- ایرنا- وزیر کشور گفت: استانداران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و همه باید در کنترل و مهار این پدیده کمک کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش روز دوشنبه استانداران سراسر کشور با بیان اینکه این نشست بنا به درخواست رییس جمهوری درخصوص تجمیع تجربیات یک و نیم سال اخیر در امر مقابله با کرونا، برگزار شد، گفت: پیرو دستوری که رییس جمهوری درخصوص ارزیابی و بازنگری مجموعه فعالیت دستگاه‌های مختلف درخصوص کرونا داشته‌اند، استانداران سراسر کشور در نشست امروز تجربیات خودشان، نقاط قوت، نقاط ضعف، کاستی‌ها، توصیه‌ها و پیشنهاداتی که می‌تواند در مسیر پیش رو برای مردم عزیزمان موثر باشد و طرح جامعی که رییس جمهوری در نظر دارند، از جمله؛ مبتنی بر این نظریات تدوین می‌شود، را مطرح کردند که مورد بحث و بررسی مفصل قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و به صورت میدانی با همه مسائل و مشکلات آشنا هستند؛ تصریح کرد: پیشنهاداتی که در نشست امروز از سوی دوستان مطرح شد، جمع‌بندی و در جلسه ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر طرح‌ها و پیشنهادات ارائه شده مورد حمایت و عملیاتی و اجرایی شود؛ قطعاً در ادامه مسیر مقابله با کرونا مؤثر واقع خواهد شد.

نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آغاز ماه محرم از دیگر محورهای مورد اشاره وی در جلسه امروز بود که در این خصوص عنوان کرد: نحوه رعایت پروتکل‌ها با توجه به اینکه در طلیعه ماه محرم و دهه اول این ماه عزیز هستیم و کشور در شرایط خاصی در بیماری کرونا قرار گرفته است، اهمیت دارد. ما هم دغدغه و نگرانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم و از طرف دیگر هم، مناسک و اعمال ماه محرم برای همه محترم است و همیشه مردم ایران که عاشقان ابا عبدا... و یاران باوفای ایشان هستند؛ اهتمام به عزاداری‌ها به صورت امری اعتقادی و لازم، همواره دنبال شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بیان کرد: در همین زمینه به استانداران سراسر کشور توصیه جدی شده تا به دستگاه‌های اجرایی استانی تاکید کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان ناظر اصلی با هیات‌ها و سطوح مختلف سازمان تبلیغات چه در سطح ملی که مسئول اجرای پروتکل‌هاست و چه در استان‌ها که واحدهای استانی سازمان تبلیغات مسئول هستند؛ یک هماهنگی بسیار جدی برقرار باشد که انشالله بتوانیم طبق پروتکل‌های ابلاغی، هم عزاداری‌ها به صورت کاملا بهداشتی و متناسب با شرایط داشته باشیم و هم سلامت مردم حفظ و تامین شود.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه محوریت کار با مردم است؛ خاطر نشان کرد: هر کاری که انجام دهیم، نهایتاً این مردم خوب ما هستند که حتماً می‌بایست مثل همیشه واقعا ما را یاری کنند.

وی در ادامه با اعلام مراتب قدردانی از مردم عزیز کشورمان از طرف همه استانداران کشور، گفت: لازم می‌دانم به نوبه خود نیز هم از مردم خوب که در این  یک سال و نیم همراهی بسیار خوبی در امر مقابله با کرونا داشته اند و همچنین از کادر درمانی اعم از کارکنان، مدیران، پرستاران و پزشکان عزیز و همه کسانی که در امر بهداشت فعال هستند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وزیر کشور ادامه داد: قدردان زحمات همه این عزیزان هستیم و دشواری کار آنها را درک می‌کنیم؛ نجات جان انسان‌ها برای همه ما مهم است و یک عبادت است و امید داریم خداوند متعال اجر و عاقبت بخیری نصیب همه عزیزان کادر درمان کند و مردم عزیز هم به ما کمک کنند که انشالله بتوانیم این پدیده را مدیریت و مهار کنیم.

پیرو گزارش‌های ارائه شده در نشست امروز از سوی برخی از استانداران، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ابلاغیه جدیدی خطاب به وزرای صمت، بهداشت، نفت و نیرو، رفع فوری برخی نواقص حادث در روند تأمین اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز مورد نیاز برخی از مراکز درمانی را خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha