۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84431817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران در صف اول اطلاع‌رسانی کرونا قرار دارند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در صف اول اطلاع‌رسانی قرار دارند.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی به مناسب گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی افزود: خبرنگاران در بیش از یکسال و نیم گذشته تلاش کردند تا هم اطلاع‌رسانی لازم را به جامعه انجام دهند و هم ایثارگری‌ها جامعه پزشکی و کادر درمان را به سمع مردم برسانند که این نشان از عشق، علاقه و کاری فرای مسئولیت و نگرش این قشر است.

وی بیان کرد: این مشابه فعالیت خبرنگاران در دوران دفاع مقدس است که با نثار جان خود تلاش کردند ایثارگری‌هایی که در جبهه نبرد صورت می‌گیرد را به سمع نظر هم میهنان و جامعه بین‌المللی برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: خبرنگاران در راستای فرهنگ اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه خدمات بسیار خوبی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه با فعالیت‌های خود روح خودباوری و امید را در مردم زنده کرده و نقش محوری و زیربنایی در شکل‌گیری هویت فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اجتماعی جامعه به ویژه مخاطبان نظام تعلیم و تربیت، ایفا می‌کنند.

واقعی تصریح کرد: در دنیای امروز، نفوذ رسانه‌ها، فضای مجازی و سرعت گردش اطلاعات، عامل اصلی شکل‌گیری تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی یادآور شد: در شرایطی که همه به دنبال این هستند مأمن امنی پیدا کنند تا دچار مشکلات عدیده نشوند اما خبرنگاران حتی بیشتر از گذشته با مردم و جامعه ارتباط داشته و در جلسات متعدد حاضر می‌شوند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

هفدهم مردادماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این تعهد و پایبندی حرفه ای "روز خبرنگار" نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha