۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84432220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت بیمارستان امام حسن(ع) مرجع بیماران کرونایی بجنورد تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ظرفیت بیمارستان امام حسن(ع) مرجع بیماران کرونایی در مرکز استان پر شده است که این وضعیت نشان دهنده وخامت اوضاع است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با بستری ۱۷۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۵۶ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۱۸ مرداد ماه، ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری باشیب بسیار زیاد در حال افزایش است و وضعیت بیمارستان های استان از وضعیت قرمز عبور کرده است.

وی افزود: همچنان شاهد رفتار های پرخطری از سوی مردم مانند نزدن ماسک و حضور در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر هستیم که باعث شده اکثر موارد ابتلا بصورت خانوادگی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در کنار رعایت همگانی پروتکل ها، دیگر ادارات و نهادها هم باید براساس تصمیمات ستاد کرونا، به وظایف نظارتی خود  جدی تر بپردازند.

 وی تصریح کرد: در چند روز گذشته روزانه بیش از یکهزار نفر برای انجام تست کرونا به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پرشکی خراسان شمالی مراجعه می کنند که پاسخ تست بیش از نیمی از آنان مثبت می شود و در همین مدت نیز ده ها نفر جان خود را از دست داده و بسیاری از خانواده ها داغدار شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: هم اکنون اکثر موارد ابتلا به کرونا در استان به صورت خانوادگی و در اثر حضور در تجمعات، امکان شلوغ و مراسم عروسی اتفاق افتاده است.

وی با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم از مردم خواست تا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و به توصیه های ستاد پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۳۹ نفر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha