بستری بیماران تنفسی در خراسان جنوبی ۲۷ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بستری بیماران تنفسی در استان از ۳۵۱ نفر در روز شنبه این هفته به ۴۲۰ نفر در روز یکشنبه و امروز به ۴۴۷ نفر رسیده که نشان از افزایش ۲۷ درصدی بیماران دارد.

غلامرضا شریف‌زاده روز دوشنبه درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی افزود: بیماران بستری کرونا مثبت روز شنبه ۲۰۰ نفر، یکشنبه ۲۳۷ نفر و امروز ۲۶۴ نفر بود که ۳۲ درصد در مدت سه روز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین موارد مثبت کرونایی در استان روز شنبه ۴۵۳ نفر، یکشنبه ۴۸۲ نفر و امروز ۵۶۸ نفر بود که نشان از افزایش ۲۵ درصدی دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان نهبندان، بیرجند، زیرکوه، قاینات، فردوس، بشرویه و طبس قرمز( خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سربیشه و درمیان نارنجی( متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف و سرایان در وضعیت زرد (کم خطر) قرار دارند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های ولی عصر(عج) بیرجند، شهدای قاین، مصطفی خمینی طبس، آتشدست نهبندان، بیمارستان حضرت رسول فردوس و زیرکوه از ظرفیت کامل برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌کنند و برخی بخش‌ها به ویژه در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند نیز به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

شریف زاده عنوان کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تا زمانیکه این میزان به بالای ۸۰ درصد نرسد وضعیت کنترل نخواهد شد.

وی با اشاره به آغاز دهه محرم و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادآور شد: هرچند گفته شده دستورالعمل‌ها رعایت خواهد شد اما مردم باید خودشان ناظر بوده و دقت کافی داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در موج پنجم کرونا میانگین سنی بیماران و متوفیان کرونا نسبت به پیک چهارم کاهش یافته است.

وی افزود: میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا نسبت به پیک چهارم کمتر است اما میانگین روزانه چهار نفر است که نسبت به جمیعت استان رقم بالایی است.

شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خراسان جنوبی نسبت به استان سیستان و بلوچستان بدتر و نسبت به خراسان رضوی بهتر است اما به لحاظ جمعیت وضعیت خوبی نداریم که اگر این روند افزایشی ادامه داشته باشد حتما در بیمارستان‌ها با چالش مواجه خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha