۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84432648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۶ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت شد

بیرجند - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۶ کیلومتر از راه‌های استان با برنامه‌ریزی و پیگیری اداره نگهداری راه‌های این اداره کل روکش آسفالت شده است.

محمد فدوی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در چهار ماه گذشته ۱۴۰ هزار متر مربع لکه‌گیری در محورهای مواصلاتی اعم از اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ قرارداد فعال در حوزه نگهداری راه‌ها در دست اقدام است ادامه داد: حدود ۵۰۰ کیلومتر انواع روکش اعم از روکش آسفالت گرم، ماسه آسفالت، اسلاری سیل، چیپ سیل و فوگسیل با توجه به اعتبارات ابلاغی تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه نگهداری ابنیه راه‌ها و نقاط حادثه خیز هم ۲۵ قرارداد فعال داریم.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۳۲ دستگاه تبدیل آبنما به پل در سطح استان، احداث و تعریض خواهد شد و مرمت و بازسازی پل‌های بزرگ و دریواسیون‌ها و دیواره‌های هدایت آب توسط اداره نگهداری ابنیه راه‌ها و ادارات شهرستان در دست اقدام است.

فدوی بیان کرد: در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها با تعمیر و بازسازی هزار شاخه گاردریل و انواع تابلو وعلایم ایمنی ۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی صورت گرفته و مجددا در محورهای استان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در این حوزه از ابتدای سال جاری سه هزار و ۹۳ عدد انواع تابلو ،علائم ایمنی، انتظامی و اخطاری بروزرسانی و تعویض شده و ۶۶۵ کیلومتر راه اعم از اصلی و فرعی و روستایی خط‌کشی انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۰ کیلومتر شیب شیروانی در سطح استان اجرا شده است که در کاهش تلفات جانی، خسارتی و جلوگیری از واژگونی خودروهای منحرف شده از مسیر بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: در حوزه ماشین‌آلات با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ اعتبارات ملی و استانی و برنامه‌ریزی‌های لازم پنج دستگاه از ماشین‌آلات سنگین این اداره کل در حال بازسازی و تعمیرات اساسی است همچنین تعمیرات جزئی ماشین آلات متوقف در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha