۷۰ درصد از جمعیت هدف در تایباد واکسن کرونا زدند

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد اعلام کرد: تاکنون ۷۰ درصد از جمعیت هدف بالای ۵۵ سال در این شهرستان مرزی شرق خراسان رضوی واکسن کرونای نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

حیدر احسانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک ۱۰۰ درصد جانبازان، بیماران سرطانی، دیالیزی و برخی از بیماریهای خاص در این شهرستان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۱۳۰ نفر از جمعیت هدف این شهرستان دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده اند و در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در این شهرستان در حال انجام است.

او ادامه داد: هم اکنون هشت مرکز شهری و روستایی در حوزه واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان فعال هستنند و به زودی با تجهیز و استانداردسازی سه مرکز دیگر، شمار این مراکز به ۱۱ خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان این که کنترل و مراقبتهای بهداشتی از سمت مبادی مرزی کشور افغانستان به داخل کشور با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی به صورت دقیق انجام می گیرد گفت: برای جلوگیری از شیوع گونه های جدید ویروس، مسافران ورودی از سمت کشور افغانستان از طریق مرز زمینی دوغارون به کشور در سه نقطه پایش شده و مراقبتهای کنترلی و بهداشتی از آنان صورت می گیرد.

احسانی افزود: در پی رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم هم‌اینک گنجایش پذیرش بیمار در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این شهر ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: بر اساس سامانه جامع رنگ بندی کرونا (ماسک) این شهرستان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و در سال جدید هفت بیمار کرونایی در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد از افتتاح مرکز تجمیع واکسیناسیون مشاغل پرخطر در مرز دوغارون نیز خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز در حال حاضر روزانه ۳۰۰ نفر از نیروهای شاغل پرخطر در مرز دوغارون واکسن کرونا دریافت می کنند.

احسانی افزود: در حال حاضر ۴۹ بیمار کرونایی در ۲ بخش عفونی بیمارستان شهر تایباد بستری اند که حال پنج نفر از آنها وخیم است.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. 

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد. 

هم‌اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از روز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفت و گوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha