سومین کشتی حامل نهاده‌های دامی دربندر شهید رجایی پهلو گرفت

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین فروند کشتی نهادهای دامی حامل ۵۵ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی کرد و یک فروند کشتی دیگر نیز با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت هفته آینده در این بندر پهلو می‌گیرد.

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، از ابتدای سال تا کنون سه فروند کشتی ویژه نهادهای دامی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است.

وی ادامه داد: کشتی نخست حامل ۶۶ هزار تن جو، دومین کشتی نیز با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت و با احتساب کشتی که عصر روزگذشته ۱۹ مردادماه پهلودهی و حامل ۵۵ هزار تن سویا دیگر است، مجموع کشتی‌های نهاده های دامی به ۳ فروند رسید.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، کشتی چهارم نیز حامل ۶۶ هزار تن ذرت در لنگرگاه بندرعباس مستقر است که با سپری شدن فرآیند اسنادی و الزامات بهداشتی هفته آینده در این بندر پهلو خواهد گرفت.

محمدی‌کرجی‌ران با بیان اینکه شش پست اسکله با عمق ۱۴ متر ویژه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی  درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و نهادهای دامی و کشاورزی در اولویت تخلیه و تخصیص تجهیزات بندری قراردارند.

محمدی کرجی ران افزود: از مجموع انبارهای مسقف موجود در این بندر ۹۰ درصد به کالاهای یاد شده تخصیص داده شده که چهار باب آن ویژه انبارش نهاده‌های دامی و ۱۱ باب دیگر برای نگه‌داری کالاهای خوراکی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تخلیه کالاهای اساسی با ۲ رویه حمل یکسره و حمل مستقیم به انبارها انجام می‌شود و برای سرعت‌بخشی در حمل کالاها از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای به‌صورت همزمان استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha