۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84434005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه اسرائیل در میان مخالفت مغربی‌ها وارد رباط شد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) در حالی وارد رباط پایتخت مغرب شد که نهادها و فعالان این کشور پیشتر مخالفت خود را با این سفر اعلام کرده‌ بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «سوئیس اینفو»، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که صبح امروز عازم کشور سازشگر مغرب شده بود، برای سفری دو روزه وارد رباط شده است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نهادها و فعالان مغربی با سفر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم اشغالگر فلسطین به مغرب اعلام مخالفت کردند.

گروه «اقدام ملی به خاطر فلسطین» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر کاملا باطل و مردود و اهانت به مغرب و ملت آن است و موجب ضربه زدن به حقوق ملت مقاوم فلسطین خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که رویکرد دولت مغرب در عرصه سیاست خارجی و قدم برداشتن در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، کاملا با مواضع و مسئولیت‌های دولت و ملت مراکش در قبال قضیه فلسطین و امت اسلامی در تضاد است.

«جبهه حمایت از فلسطین» و از مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب نیز با راه‌اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی، ضمن اعلام مخالفت قاطع با سفر وزیر خارجه رژیم اشغالگر فلسطین، خواستار مشارکت فعالان مغربی در این کمپین شده است.

لاپید دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که راهی مغرب می شود تا دفتر نمایندگی اسرائیل در رباط را بازگشایی کند.

این اولین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشور سازشگر مغرب که چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان است که روابط خود را با این رژیم عادی کرده است، محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی که اکنون برای تکمیل سناریوی عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی دست و پا می‌زند، سعی دارد از هر فرصت موجود برای دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله کشورهای سازشگر استفاده و زمینه را برای ایجاد بستر ناامنی فراهم کند.

ناظران بر این باورند که توافق «رباط-تل آویو» در حقیقت دست و پا زدن رژیم صهیونیستی برای نجات رژیم از اضمحلال حتمی است.

دولت مغرب پس از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی، با موج محکومیت در جهان اسلام روبرو شده است و مسئولان، شخصیت‌های سیاسی و دینی و مردم کشورهای اسلامی با صدور بیانیه‌های مختلف، برگزاری تظاهرات و سمینارهای متعدد در مناسبت‌های گوناگون بر مخالفت خود با این رویکرد سازشکارانه تاکید کرده و سازشکاران را خائن به مسئله فلسطین و آرمان‌های فلسطینی‌ها و جهان اسلام خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha