۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84450310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمپین فلسطینی خواستار تحریم دانشگاهی رژیم صهیونیستی توسط مغربی‌ها شد

تهران – ایرنا - کمپین فلسطینیِ بایکوت دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از دانشگاهیان مغرب خواست تا هرگونه همکاری دانشگاهی با این رژیم را تحریم کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هسپرس مغرب، کمپین فلسطینیِ بایکوت دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی، امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه محمد ششم مغرب با دانشگاه عبری قدس را محکوم کرد.

در بیانیه این کمپین آمده است، انتقال سازش با رژیم صهیونیستی از سطح رسمی به سطح  دانشگاهی و فرهنگی خیانت به آرمان فلسطین است.

این بیانیه افزوده است: دانشگاه های اسرائیل بخشی جدایی ناپذیر از سیستم استعمار و آپارتاید رژیم صهیونیستی هستند و در جنایات علیه مردم فلسطین و مردم منطقه دخیل هستند؛ زیرا این دانشگاه ها نقش کلیدی در توسعه دانش و فنون سرکوبگری نظامی و امنیتی اسرائیل دارند، موضوعی که باعث شده تا جامعه مدنی فلسطین خواستار تحریم این دانشگاه ها شوند تا دشمن اسرائیلی را در سطح بین المللی بیشتر منزوی کند.

کمپین فلسطینی بایکوت دانشگاهی و فرهنگی رژیم از جامعه دانشگاهی و جامعه مدنی مغرب خواست تا فشارهای محلی را تشدید کنند تا دانشگاه محمد ششم  این توافقنامه را به طور دائم لغو کند؛ چراکه در راستای مواضع تاریخی مردم مغرب در حمایت از فلسطین و مخالفت نیروهای مردمی این کشور با توافق سازش با رژیم صهیونیستی است.

دولت مغرب پس از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی، با موج محکومیت در جهان اسلام روبرو شده است و مسؤولان، شخصیت‌های سیاسی و دینی و مردم کشورهای اسلامی با صدور بیانیه‌های مختلف، برگزاری تظاهرات و سمینارهای متعدد در مناسبت‌های گوناگون بر مخالفت خود با این رویکرد سازشکارانه تاکید کرده و سازشکاران را خائن به مسئله فلسطین و آرمان‌های فلسطینی‌ها و جهان اسلام خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha