۱۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری توسط نیکوکاران مشهدی خریداری شد

مشهد- ایرنا- مدیر بیمارستان شهید کامیاب مشهد گفت: مشارکت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در موج پنجم کرونا قابل توجه بوده است و با حمایت‌ نقدی و غیرنقدی آنان ۱۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری برای استفاده بیماران خریداری شد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مسعود خانی افزود: هم اینک بخش مراقبت های ویژه این مرکز با ظرفیت ۲۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت نیاز یکی از بخش‌های تروما نیز به بیماران کرونا اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید کامیاب ۲ بخش آی سی یو با ظرفیت ۲۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب بیان کرد: ه ماکنون بخش‌های ترومایی این مجموعه بهداشتی به طور کامل تکمیل شده است، اما این آمادگی نیز وجود دارد تا در صورت نیاز یکی دیگر از بخش‌های تروما را به بیماران کرونا اختصاص دهیم.

او افزود: تمام بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب، مبتلا به ویروس دلتا هستند و وضعیت چندان خوبی ندارند.

دکتر خانی گفت: متأسفانه ۶۰ درصد بستری شدگان این بخش جوان و مابقی نیز موارد خانوادگی‌ هستند.

وی با بیان اینکه کاهش توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، آسیب‌های جدی در پی دارد، از شهروندان خواست تا هشدارها را جدی گرفته و آن را مانند یک توصیه عادی نپندارند تا کار به جایی برسد که کاری از دست هیچکس ساخته نباشد.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب با اشاره به آغاز مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: از تمام عزاداران خواسته می‌شود این مراسم‌ را به‌گونه‌ای برگزار کنند که خدای ناکرده مشکلی ایجاد نشود و نباید با سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی کاری کنیم که دشمنان اسلام از این فرصت‌ها سوءاستفاده کنند.

بر اساس آمارهای غیررسمی هم اکنون تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در مشهد شامل مبتلایان قطعی و نیز مشکوک به بیش از ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.
هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha