علما مردم را به عزاداری های مجازی هدایت کنند

بندرعباس-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: رویدادهای اجتماعی در ایران نقش زیادی در اوج گیری کرونا دارند و با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم از علما انتظار داریم مردم را به سمت عزاداری های مجازی هدایت کنند.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران افزود: پس ازانتخابات شاهد بالا  رفتن آمار کرونا بودیم و اکنون نیز به شدت نگران اوج گرفتن بیماری پس از دهه محرم هستیم.
وی افزود: این نگرانی حتی برای عزاداری هایی که در فضای باز برگزار می شود وجود دارد و در روزهای اخیر هم شاهد رعایت نشدن پروتکل ها بودیم.
وی تصریح کرد: ۲ هفته تعطیلی مطلق در کشور یک نیاز واقعی که در این تعطیلی ها باید رفت وآمدها به صفر و پروازها محدود شود.

اختصاص روزانه ۵۰ تخت به بیماران کرونایی

رییس علوم پزشکی هرمزگان از اختصاص روزانه ۵۰ تخت به بیماران کرونایی این استان خبر داد و اضافه کرد:میزان رعایت پروتکل های بهداشتی پایین امده است و آمار موارد مثبت و بستری روز به روز در حال افزایش است.
وی در پاسخ به پرسشی با تایید ایجاد وقفه در واکسیناسیون گروه های شغلی و به ویژه فرهنگیان ، علت آن را کمبود واکسن اعلام و خاطرنشان کرد: واکسن به اندازه نیاز استان و میزان مورد انتظار،  نرسیده است.

دکتر فرشیدی ابراز کرد: در یک ماه آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کند و واکسیناسیون فرهنگیان تا پایان مرداد تمام شود.
به گغته وی تاکنون ۳۸ هزار و ۳۶۴ دوز واکسن برکت در هرمزگان تزریق شده  که معادل ۱۰ درصد کل واکسن‌ها بوده است و به زودی ۷۰ هزار دوز واکسن برای واکسیناسیون عمومی در جزیره قشم وارد استان شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: از۲ هزارو ۵۰۰ تست روزانه  یک هزار و۱۴۰ مورد مثبت شناسایی شده که هر فرد مبتلا می تواند بیماری را به ۹نفر سرایت دهد و در نتیجه چنانچه قرنطینه رعایت نشود،  حدود ۱۰هزار نفر در یک روز آلوده خواهند شد.

۱۷پزشک طی یک هفته مبتلا شدند

دکتر فرشیدی  بالا رفتن آمار ابتلای  پزشکان به کرونا را نگران کننده دانست واظهار داشت طی یک هفته ، ۱۷نفر در طب اورژانس، بخش عفونی وبخش کووید  به کرونا مبتلا و سه نفر از آنان بستری شدند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شرایط نامناسب برخی مراکز درمانی از نظر رعایت پروتکل ها ، این مشکل را نیز تایید و اضافه کرد: شیوه نوبت دهی وپذیرش بیماران نباید به گونه ای باشد که موجب مبتلا شدن همراه بیمار یا یک فرد مشکوک به بیماری گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha