به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جلسه سازمان دانشآموزی کشور با روسای استانها در خصوص «بسته تحولی هر دانشآموز یک نقش اجتماعی»، اظهار داشت: جایگاه بالای سازمان و ظرفیت سازمان در نهادینه سازی تربیت، ثابت شده است. من به عنوان یک معلم، سازمان را بهترین بستر برای نهادینه سازی آموزههای تربیتی در تمام ساحتهای تعلیم و تربیت میدانم.
کاظمی افزود: سازمان دانشآموزی، دانش و تئوری را درمیدان عمل به کارمی گیرد و فعالیتهای گروهی، فرصت تجربه میدانی و مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را مهیا میکند که ارزش بالایی دارد.
رئیس سازمان دانشآموزی کشور با تأکید براینکه باید قدر سازمان را بدانیم؛ اضافه کرد: جوهره کار و مغز متفکر سازمان دانشآموزی فعالیت گروهی است. ما یک سازمان و تشکیلات دانشآموزی هستیم که باید در آن دانشآموزان نقش مؤثری داشته باشند.
وی گفت: این سازمان، زمانی موفق است که مسئولیتها را اجرایی کند و دهها دانشآموز در آن رفت و آمد داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش شده است تا رویکردهای تربیتی در سازمان دانش آموزی با توسعه نقش پذیری افزایش پیدا کند تا این که یک ابزار و فعالیت اقتصادی باشد.
رئیس سازمان دانشآموزی کشور تصریح کرد: مهم ترین و موفق ترین برنامه در سازمان دانشآموزی «بازمهندسی فعالیتها» بود که به همت همکاران و پیشکسوتان صورت گرفت چراکه ما به یک سازمان با هویت مبتنی بر ارزشهای دینی و انقلابی نیاز داشتیم. این موضوع بزرگ ترین دستاورد سازمان دانش آموزی بود.
کاظمی به طراحی سامانه یکپارچه سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: نگاه راهبردی کلان در یک سازمان میتواند تحول ایجاد کند. سیاست ما برای سال آینده این است که تمام برنامههای سال گذشته با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی ادامه پیدا کند لذا مرکز ثقل فعالیتها کیفیت بخشی با استفاده از تمام ظرفیتهاست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمترین اولویت را اجرای کامل بسته بازمهندسی سازمان دانست و اعلام کرد:سال آینده تمام فعالیتهای ما نیز مبتنی بر این سند باشد.
نظر شما