همایش ردپای سه ساله در بقاع متبرکه استان قزوین برگزار شد
عکس آرشیوی

قزوین - ایرنا - همزمان با سومین روز از ماه محرم الحرام، همایش رد پای سه ساله های حسینی، ویژه بزرگداشت مقام حضرت رقیه (س) در حسینیه امامزاده حسین (ع) شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این همایش تعدادی از مادران به همراه کودکان خردسال خود با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین در غم و اندوه نشسته و اشک ماتم ریختند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه این مراسم مهمترین ویژگی جریان عاشورا را مردمی بودن آن دانست و گفت: با گذشت سال‌های متمادی از این حرکت تاریخی، قیام عاشورا همچنان زنده و بالنده است و دلها را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی افزود: هر ساله این همایش با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت "ع "در جامعه به ویژه در بین نونهالان و خردسالان برگزار می شود و در شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی خانواده ها در این مراسم شرکت دارند.
وی اظهار داشت: زنان در حادثه کربلا نقش مهم و پررنگی را ایفا کردند و حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) بی تردید یکی از افراد تاثیرگذار این واقعه بود.
حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: امروز به همبن مناسبت با کمک خیران  بیش از پنج هزار چادر و لباس در قالب بسته بندی شامل پیشانی بند، چفیه و لباس مخصوص به سه ساله های شرکت کننده در این مراسم معنوی و مذهبی اهدا  شد.
این همایش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و هیات های مذهبی استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha