۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 84434850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پتانسیل‌های منطقه اورامانات با مشارکت همه نهادها شکوفا می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان روانسر با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان گفت: ظرفیت و پتانسیل اورامانات و خصوصا روانسر به عنوان دروازه این منطقه در حوزه گردشگری جایگاه جهانی پیدا کرده و باید برای شکوفایی این ظرفیت‌ها، همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

به گزارش ایرنا، «سعدی مصطفی‌زاده» روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی ساماندهی گوردخمه روانسر و احداث موزه در این شهرستان، افزود: نظر کارشناسی بر نظر مدیریتی باید اولویت داشته باشدتا با استفاده از ظرفیت هم اندیشی افکار مختلف بتوانیم بهترین تصمیم ها را برای مهیا ساختن زیر ساخت های گردشگری در منطقه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: توسعه، امنیت و اشتغال باید مردمی باشد و تا همراهی و همکاری مردم نباشد امر توسعه، امنیت و اشتغال شکل نمی گیرد و پایدار نخواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر نیز در خصوص مصوبات این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مصوب شد با تهیه طرح مستند نگاری به روش فتوگرامتری از سوی میراث فرهنگی و تهیه طرح مطالعه ساماندهی گوردخمه از سوی شهرداری ، زمینه حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی فراهم شود.

«سیف‌الله رنجبر» افزود: همچنین مقرر شد از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و سایر بخش های اعتباری هزینه اجرای طرح مرمت، مستند نگاری و مطالعه سرمایه گذاری گوردخمه پیش بینی و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد تاسیس اولین موزه روستایی در روستای کانی کچکینه در محل اقامتگاه بوم گردی سابات نیز مطرح و موافقت اولیه آن اخذ و جهت سیر مراحل اداری به اداره کل میراث فرهنگی ارجاع داده شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha