امامزاده صالح(ع) فرحزاد ۲۰ شب میزبان عزاداران حسینی است

تهران- ایرنا- مدیر آستان امامزاده صالح ابن زین العابدین (ع) فرحزاد اعلام کرد: مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان در دهه اول و دوم محرم در فضای باز این آستان با حضور زائران و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین اسدالله زاده روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ویژه برنامه های ماه محرم از قبل از اقامه نماز مغرب با قرائت زیارت عاشورا آغاز و پس از اقامه نماز جماعت و سخنرانی با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) به پایان می رسد.

وی افزود: پس از پایان مراسم از عزاداران حسینی پذیرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و بطور متوسط هر شب ۲ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه این آستان پخت و در اختیار عزاداران قرار می گیرد.

مدیر آستان امامزاده صالح فرحزاد ادامه داد: تمامی هزینه های پذیرایی مراسم ماه محرم توسط خیران و واقفان این آستان تامین شده و برنامه های عزادارای در دهه اول و دوم محرم در این آستان ادامه دارد.

امامزاده صالح(ع) فرحزاد ۲۰ شب میزبان عزاداران حسینی است

به گفته وی، اگر شرایط کرونا بهبود یابد احتمال زیاد در دهه سوم ماه محرم نیز این آستان برگزار کننده مراسم های عزادارای ماه محرم خواهد بود.

حجت الاسلام اسدالله زاده خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم آشپزخانه حضرتی این آستان نیز افتتاح شد و غذاهای طبخ شده با رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه مرکزی طبخ و در اختیار عزادران قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، امامزاده صالح (ع) ‌در فرحزاد، بر اساس زیارتنامه موجود از نوادگان امام زین العابدین (ع) معرفی شده است که آستان آن در شمال شرقی روستای فرحزاد، واقع در شمال غربی شهر تهران، در دامنه کوهستان قرار دارد.

امامزاده صالح(ع) فرحزاد ۲۰ شب میزبان عزاداران حسینی است

این بقعه بنایی چهار گوش است که سمت جنوب آن ایوانی بلند با ۲ ستون چوبی وجود دارد که بر بالای لوح سنگ مرقد تاریخ بنای بقعه سال ۹۸۶ هجری نوشته شده و کتیبه روی این لوح به خط نستعلیق در پنج سطر است.

آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد در بزرگراه یادگار امام مسیر شرق به غرب، خیابان ایثارگران شمالی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha