۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84434968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: آمریکا به موارد نقض حقوق بشر در کشور خود توجه کند

مسکو - ایرنا - سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به انتقاد وزارت خارجه آمریکا از وضع حقوق بشر در روسیه، از این کشور خواست تا به موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمریکا توجه کند.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در واشنگتن روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد روسیه در توئیتی نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به انتقاد از روسیه در مسائل حقوق بشر ادامه می دهد. 

در ادامه توئیت سفارت روسیه آمده است: اما زمان آن فرا رسیده است که آمریکا به مسائل نقض حقوق بشر در کشور خود توجه بیشتر کند. در زیر مواردی یادآوری شده است.

در توئیت سفارت روسیه در واشنگتن به عنوان استدلال برای نقض حقوق بشر در آمریکا به گزارش سالانه وزارت خارجه روسیه در مورد وضع حقوق بشر در جهان اشاره شده که بخشی از آن به وضع حقوق بشر در آمریکا و موارد نقض حقوق انسان ها در این کشور اختصاص یافته است. 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آمریکا از اتهام جدید به الکسی ناوالنی (منتقد اصلی دولت روسیه) اطلاع و وضعیت این مساله را به دقت زیر نظر دارد. 

 کمیته پیگیری قضایی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که به ناوالنی اتهام جدید مبنی بر تعدی به حقوق شهروندان روس وارد شده است که حداکثر مجازات این اتهام بر اساس قوانین جنایی روسیه ۳ سال حبس است.

این اتهام در رابطه با فراخوان عمومی ناوالنی برای شرکت در اعتراضات خیابانی در ماه ژانویه است. 

 روسیه بارها ادعاهای آمریکا در مورد ناوالنی را رد کرده است.

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال ۲۰۲۰ (سی ام مرداد سال ۱۳۹۹)  در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر اومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

ناوالنی در ماه ژانویه بر اساس حکم دادگاه در پرونده اختلاس مالی به نام ایو روشه به ۲.۵ سال زندان محکوم شده و دوره محکومیت خود را در بازداشتگاهی در استان ولادیمیر در همسایگی استان مسکو می گذراند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha