بیش از ۲۷ درصد مردم استان کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کردند

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۲۷ درصد مردم استان تاکنون حداقل دُوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که پنج درصد از میانگین کشور بیشتر است.

دکتر ابراهیم شکیبا روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: الحمدالله تاکنون در استان کمبود دارو نداشتیم ولی هنوز به پیک بیماری نرسیده ایم اگر مردم رعایت کنند از پیک عبور خواهیم کرد و مشکلی نیز از لحاظ دارو نخواهیم داشت.  

وی اظهار داشت: اگر مردم رعایت نکنند ما هم نمی توانیم بهتر از جاهای دیگر عمل کنیم، تخت های بیمارستانی ما محدود است و به طور قطع ما هم در صورت افزایش بیماران جوابگو نخواهیم بود و مردم آسیب خواهند دید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: پس بنابراین راهش رعایت پروتکل‌ها بهداشتی است،  از مردم تقاضا داریم حتما از ماسک استفاده کنند و در تجمعات شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه پیک پنجم کرونا ادامه دارد، گفت: توقف این پیک به رعایت مردم بستگی دارد و نمی توان گفت این سیر صعودی چه موقع متوقف می شود.

شکیبا افزود: هم اکنون شاهد سیر صعودی کرونا در کشور و استان هستیم و تاکید می کنیم که مردم در آیین های عزاداری حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و به هیچ وجه مراسم عزاداری را در فضای مسقف برگزار نکنند و حرکت دسته جات عزاداری هم از محلی به محل دیگر ممنوع است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مردم و مداحان که در مراسم عزاداری برای احیای دین اسلام زحمت می کشند و افتخارآفرین هستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی برای خودشان، دیگران و خانواده هایشان به وجود نیاید تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: هم اکنون ۹۹۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد تست های سرپایی روزانه کرونا هم حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مثبت است که معنی آن این است که یک خیز جدید بیماری در استان ما هم شروع شده و در مراحل ابتدایی آن هستیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون روزانه حدود ۱۰۰ نفر بستری کرونایی داریم، گفت: رعایت پروتکل‌ها متاسفانه هم اکنون در استان و در کشور پایین است و با توجه به خاصیت این بیماری از موج پنجم بسیار نگران هستیم.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha