۱۰ بقعه در غرب خراسان رضوی میزبان سوگواره عاشورایی است

سبزوار- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۱۰ بقعه و مقبره امامزادگان واقع در محدوده شهرستانهای سبزوار و خوشاب ظرف محرم‌الحرام امسال میزبان برپایی و اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بصیرت عاشورایی با توجه به بحران جاری شیوع ویروس کرونا با تاکید و نظارت بر رعایت دقیق و جامع همه پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح بقاع متبرکه سبزوار و خوشاب برپا شده است. 

وی هدف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را در ماه محرم "ترویج و انتقال پیام عاشورا، خدمت مطلوب به زائران و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی" اعلام کرد. 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ادامه داد: این طرح فرهنگی مذهبی در بقاع متبرکه امامزاده شعیب، یحیی و ‌امامزاده حسن کوشک واقع در شهر سبزوار در حال اجرا است.

وی گفت: اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بطور همزمان در هفت مقبره دیگر امامزادگان شریف واقع در نقاط مختلف شهرستانهای سبزوار و خوشاب نیز صورت می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام  مهدوی‌خواه افزود: همچنین بخاطر کمک موثر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بیشتر موارد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جاری در بقاع متبرکه این شهرستانها هم‌اینک از طریق شبکه‌های اجتماعی فعال در فضای مجازی بر بستر اینترنت نیز منتشر می‌شوند.

۲۷ بقعه متبرکه، دو هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه تاکنون در شهرستانهای سبزوار و خوشاب شناسایی و ثبت شده‌اند. 

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۹۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۲۸۲ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha