۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در نوشهر کشف شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84436437
۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در نوشهر کشف شد

نوشهر- ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از شناسایی و جمع‌آوری ۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرستان نوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، کیوان فرح زاد افزود: این دستگاه ها در جریان اعلام شهروندان قانونمدار و بازدیدهای دوره ای گروه های تست و بازرسی انشعابات برق در شهرستان نوشهر شناسایی و ضبط شده است.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق این دستگاه های کشف شده جمعا ۳۰ کیلووات است که با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی در شهرستان نوشهر جمع آوری شد.

فرح زاد با اعلام این که استفاده از دستگاه های ارز دیجیتال بدون مجوز غیر قانونی است ، از مردم خواست به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر شهروندان، درصورت مشاهده استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، مراتب را با شماره تلفن های "١٢١ " و "١٥٢١" اطلاع رسانی کنند.

اردیبهشت امسال نیز ۲۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرستان نوشهر کشف شد و این در حالی است سال گذشته ۴۳۶ دستگاه بیت کوین غیرمجاز از ۶ مزرعه استخراج رمز ارز در غرب مازندران کشف و جمع آوری شده بود.

بر اساس اعلام شرکت توزیع برق غرب مازندران ، مشترکان متخلفی که از انرژی برق برای استخراج ارز دیجیتالی استفاده کرده و باعث خسارت سنگین به شبکه شدند مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر برخورد و مبلغی معادل ۶۸ میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha