۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 1295
کد خبر: 84436697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازیگری مخرب صهیونیست‌ها علیه منافع ایران

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84436697
بازیگری مخرب صهیونیست‌ها علیه منافع ایران

تهران- ایرنا- مقامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر رایزنی‌های خود برای ایفای نقش مخرب در روابط خارجی ایران بویژه مذاکرات احیای برجام را تشدید کرده اند.هرچند در ظاهر شاهد تفاوت در رویکردهای دولت کنونی این رژیم هستیم ولی ماهیت و محتوای اقدامات ضد ایرانی این رژیم تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رژیم صهیونیستی سال‌ها این اتهام را تکرار می‌کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است. توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌های مداوم رژیم صهیونیستی چه در مذاکرات ۲۰۱۵ و چه مذاکرات اخیر وین نشانه هراس این رژیم نسبت به نتیجه ‌بخش بودن گفت و گوها بود. وضعیتی که با اهداف برجامی کاخ سفید فاصله داشت و واشنگتن را در مقابل سیاست‌های تل‌آویو قرار می داد. مقامات آمریکایی علنا اعلام کردند که مخالفت اسرائیل نظر واشنگتن برای بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد. اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی تکرار می شود که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظام های بازرسی را پذیرفتند.

مقامات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر به این جمع بندی رسیدند که بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها علیه ایران، امری حتمی است. منابع ارشد اطلاعاتی رژیم اسرائیل به رسانه‌های این رژیم اعلام کردند با آمریکا در مورد ایران تفاهم ندارند و رژیم اسرائیل تحت فشار آمریکا قرار دارد تا با احیای برجام مخالفت نکند.

با آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هیج گاهی دشمنی خود را با برجام پنهان نکرد و از هر تلاشی برای به بن بست کشاندن آن استفاده کرد، کابینه جدید این رژیم با آگاهی از مواضع آمریکا و جامعه جهانی نسبت به این مسئله با اندکی احتیاط برخورد کرد. هرچند بر کرسی ریاست این کابینه نیز سیاستمداری تندرو تکیه کرده است و ضدیت با ایران هم جزو راهبردها و استراتژیهای کلان این رژیم است و نباید انتظار خیر و رفتار منطقی از چنین رژیمی داشت.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به مراکش سفر کرده است، گفته که به اعتقاد وی، جایگزینی برای برجام وجود ندارد. او افزود که من هرگز هوادار توافق هسته‌ای با ایران نبوده‌ام و معتقدم که توافق مناسبی نیست اما همواره تأکید کرده‌ام و اینجا هم می‌گویم که به نظرم جایگزینی برای آن وجود ندارد. او با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که اسرائیل به طور پیوسته با آمریکا و سایر هم‌پیمانان خود درباره راهکارهای مقابله با پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای تهران در تماس است.

 این در حالی است که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با ویلیام برنز، رئیس سیا خواستار آغاز همکاری این رژیم با آمریکا برای رسیدن به راهبردی مشترک در قبال ایران در صورت تحقق سناریوی عدم بازگشت این کشور به برجام شد. بنت گفت که آمریکا و اسرائیل باید برای تدوین راهکاری مشترک در این خصوص همکاری کنند.

 کنشگریهای مخرب رژیم صهیونیستی علیه منافع ملی ایران در حالی پیگیری می شود که آیت الله رییسی در مراسم تحلیف خود با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باعث نمی‌شود که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست بکشد، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

برنز چهارشنبه گذشته در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقام‌های رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود و رایزنی درباره برجام یکی از محورهای اصلی این دیدارها بود. صفحه توییتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در پیامی نوشت: نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل با ویلیام برنز رئیس سازمان سیا دیدار کرد. آن دو درباره افزایش همکاری در زمینه اطلاعاتی و امنیتی میان اسرائیل و آمریکا، وضعیت خاورمیانه به ویژه ایران و فرصت های گسترش و تعمیق همکاری منطقه ای گفت و گو کردند.

رسانه‌های اسرائیلی گفته اند که مقامات ارشد این کشور در ملاقات با رئیس سیا ابراز تردید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران واقعا آماده اجرای تعهدات خود در برجام باشد.

راهبردی مشترک جدیدی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران از آن سخن می گوید مربوط به اخباری است که اخیرا در مورد تصمیمات دولت آمریکا منتشر شد.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بارها از بازگشت به برجام سخن گفته است. اکنون عدم بازگشت به توافق اولیه یک شکست بزرگ برای او محسوب می‌شود. به گفته مقامات آمریکایی هدف ایالات متحده هنوز بازگشت کامل به مفاد توافق برنامه جامع اقدام مشترک است. با این حال شبکه خبری بلومبرگ به تازگی گزارش داده که ایالات متحده در مذاکرات وین به دنبال جایگزینی برای بازگشت به توافق با ایران است.

علی‌رغم تاکید ایران بر لزوم لغو تمامی تحریم‌ها جهت بازگشت تهران به پایبندی کامل به برجام اما واشنگتن همچنان بر حفظ برخی از آنها اصرار دارد. محمد جواد ظریف پیشتر تاکید کرده بود: اگر آمریکا می‌خواهد بتواند به برجام برگردد، باید کلیه تحریم‌ها را بردارد و فهرست تمامی تحریم‌ها را ارائه دهد. طبق برجام وظیفه آمریکاست که کلیه تحریم‌ها را اولاً اعلام کند و ثانیاً بردارد و این سیاست غیرقابل تغییر ماست.

تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم به زودی تشکیل خواهد شد. رئیس جمهور کشورمان پیش از این گفته که در هر مذاکره ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود. آمریکا و غرب باید دست از رفتارهای زیاده خواهانه برداشته و رویکردی منطقی در احیای برجام درپیش بگیرند. ‌بایدن باید مراقب باشد در دام مشاوره های مخرب رژیم صهیونیستی قرار نگیرد. همان مشاوره هایی که  ترامپ از صهیونیستها داشت نقش غیر قابل انکاری در شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری داشت و باعث شد وی رییس جمهوری یک دوره ای باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha