۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84436790
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84436790
۱۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار دُز واکسن کرونا به جمعیت هدف برنامه ملی واکسیناسیون در این استان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمدهاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۱۹۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه از امروز بیمارستان ارتش بجنورد نیز بیماران کووید۱۹ را بستری می کند، گفت: با وجود اینکه ۲ بخش جدید برای بستری بیماران به بیمارستان امام حسن(ع) اضافه شده اما ظرفیت تخت های این مرکز درمانی هم اکنون تکمیل شده است.
هاشمی افزود: همچنین شب گذشته تنها پنج تخت در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد خالی بود.
وی یاد آور شد: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۱۳۰ بیمار جدید کووید ۱۹ شمار بستری شدگان در استان به ۷۷۰ نفر رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به افزایش موارد سرپایی کرونا گفت: روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بیمار کرونایی نیز دراستان خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.
وی افزود: همچنین در چند روز اخیر میزان مراجعه برای آزمایش کرونا به شدت افزایش گرفته است به گونه ای که شهروندان با مشاهده کوچکترین علائمی به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند.
خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۱۱۱ نفر بوده است.
براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha