۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام تشخیص کرونا در خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام تشخیص کرونا در استان هزینه شده است گفت: هم اکنون مراکز نمونه گیری در تمامی شهرستان های این خطه ایجاد شده است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که این روزها نسبت به بیماری کرونا ایجاد شده مراجعه برای انجام تشخیص کرونا به مراکز درمانی به شدت افزایش یافته است به گونه ای که افراد با مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی برای انجام آزمایش کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی افزود: در راستای جلوگیری از ازدحام جمعیت کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی استان، با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر مراکز نمونه گیری در مرکز استان را به ۲ برابر افزایش داده است.

هم اکنون چهار مرکز نمونه گیری در شهرستان بجنورد فعال است.

هاشمی در ادامه با اشاره به تکمیل تخت های بیماران کووید۱۹ در استان، یادآور شد: جدای از تکمیل تخت های بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، هم اکنون ۶۵ تخت بیمارستان تامین اجتماعی این شهر نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین در این مرکز درمانی روزانه به ۲۰۰ بیمار کرونایی خدمات درمانی سرپایی ارائه می شود.

هاشمی با اشاره به تغییر رنگبندی کرونایی شهرستان رازوجرگلان، گفت: این شهرستان جزو شهرستان هایی است که در چند روز اخیر مبتلایان زیادی به کووید ۱۹ را داشته است و این شرایط بحرانی شهرستان را باید در عادی انگاریها و برگزاری مراسمات عروسی و تعزیه یک ماهه اخیر جست و جو کرد.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۱۲۰ نفر بوده است.
براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha