تامین مرغ مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تامین مورد نیاز در بازار استان طی تعطیلات هفته جاری هماهنگی لازم با دستگاه‌های متولی انجام شد تا قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی، مرغ بیشتر از نیاز روزانه استان کشتار و روانه بازار شود.

محمدرضا رییسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ساماندهی بازار مرغ و جلوگیری از کمبود این محصول پروتئینی در استان نشست مشترکی با دستگاه‌های مرتبط برگزار و مقرر شد تا علاوه‌بر کشتار بیشتر مرغ گرم، مقداری مرغ منجمد هم در بازار تزریق شود.

وی ادامه داد: به سبب تعطیلی روز تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی کشتارگاه‌ها مقرر شد تا در روز دوشنبه ۸۵ تن و در روز سه‌شنبه ۹۵ تن مرغ در استان کشتار و در بازار عرضه شود تا مصرف‌کنندگان تا پایان هفته با کمبودی در این خصوص روبرو نشوند.

رییسی با بیان اینکه روزانه مرغ متناسب با نیاز استان کشتار می‌شود، تصریح کرد: کمبودی در این خصوص در استان وجود ندارد اما از آنجا که مرغ موجود در تعدادی مرغداری‌های استان به وزن استاندارد برای کشتار نرسیده است برنامه‌ریزی شد تا با جابه جایی سهمیه مرغداری‌ها از بروز کمبود در بازار استان جلوگیری شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، اولویت نخست عرضه گوشت مرغ در استان را تامین نیاز خانوارها اعلام کرد و گفت: پس از تامین نیاز مردم، رستوران‌ها و اغذیه‌سرا در اولویت دریافت گوشت مرغ قرار دارند.

رییسی از تشدید نظارت بازرسان بر بازار استان برای تداوم خدمات‌رسانی اصناف گروه شغلی یک خبر داد و گفت: در همین خصوص نانوایی‌ها عصر تاسوعا و روز عاشورا تعطیل هستند اما در سایر روزهای هفته متناسب با برنامه کاری خود باید فعال باشند.

به گزارش ایرنا، نیاز روزانه مردم چهارمحال و بختیاری به گوشت مرغ ۸۰ تن اعلام شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha