۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰
کد خبر: 84438335
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشت مورد مجوز استخراج رمزارز در جهرم صادر شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰
کد خبر: 84438335
هشت مورد مجوز استخراج رمزارز در جهرم صادر شد

شیراز-ایرنا-رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت:هشت مورد مجوز استخراج رمز ارز برای شهرک صنعتی جهرم صادر شد که دو واحد از آن‌ها فعالیت خود را شروع کردند.

بهنام اتحاد یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: مجوز  شرکت‌های استخراج رمزارز که طی شش ماه گذشته در جهرم فعال نشده‌اند، باطل شده است.

وی اضافه کرد:‌ همه پروسه دریافت مجوز در سامانه بهین‌یاب و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بعد از بازدید در صورتی که مطابق دستورالعمل‌ها بوده باشد، جواز صادر می‌شود. 

اتحاد ادامه داد:  افراد با جواز تأسیس حق فعالیت ندارند، بلکه تنها می‌توانند زمین را بگیرند و زیرساخت را آماده کنند. بعد از دریافت پروانه، اگر محدودیتی نبود اجازه فعالیت پیدا می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جهرم همچنین ابراز کرد: اصناف در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم کرونا بوده و هستند. با توجه به بخش‌نامه‌های وزارت بهداشت به غیر از مشاغل گروه یک، به تمام اتحادیه‌های صنفی و اصناف شهرستان جهرم اعلام شده که از دوشنبه واحد صنفی خود را تعطیل کنند.

اتحاد بیان کرد: در طی این مدت بازرسان اتحادیه اصناف در کنار بازرسان اداره صمت و اماکن گشت نظارت بر اصناف را انجام خواهند داد. همچنین از یگان‌های امداد نیروی انتظامی نیز با هماهنگی فرمانداری در این راه کمک گرفته می‌شود که با افراد خاطی برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: از یک‌سال گذشته به طور مرتب در کارگروه رفع موانع تولید با حضور فرماندار شهرستان جهرم، مشکلاتی را که اصناف در سامانه مربوط ثبت می‌کنند بررسی و حل می‌کنیم و مسائل و مشکلات ادارات کل وجود دارد نیز از طریق فرمانداری دنبال و در صدد رفع آن برمی‌آییم.

وی بیان کرد: در زمینه‌ تسهیلات به اصناف خسارت‌دیده از کرونا، تسهیلات بانک ملی با سود ۱۸ درصد به اصناف داده می‌شود که نیاز به گردش مالی حساب ندارد و آن را به دو صورت در گردش یا ثابت تا سقف ۵ میلیارد ریال می‌توان دریافت کرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار واحد صنفی در شهرستان وجود جهرم وجود دارد که بیشترین گروه اجتماعی در تماس مردم هستند و قرار گرفتن آنها را در اولویت واکسنیاسیون به دلیل تعامل گسترده با مردم خواستاریم.

جابر قنبرزاده با بیان اینکه نیروی بازرسی صمت و اتاق اصناف جهرم فقط دو نفر است، افزود: اتاق اصناف تشکل خودگردان مستقل است و بودجه دولتی ندارد. ۲۸ اتحادیه صنفی در جهرم وجود دارد که تعطیلی اصناف به آنها اعلام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا، بازرسی‌های اتاق اصناف مجدداً از آغاز اعلام تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به صورت مستمر و روزانه در جهرم انجام خواهد شد.

 شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha